| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| wat kan je er tegen doen? ik wil namelijk men speakers integreren in mijn case. (ze komen nog wel apart in een kleine eigen houten behuizing te zitten ).wat ik so far gehoord heb: - kwarts kristal naast je case leggen - binnenkant bekleden met dat modder's mesh spul - kooi van huppeldepup (ben zen naam vergeten, maar is zo'n soort kooi maken aan de binnenkant van je case) - ...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| EMI shielding kopen ![]() Of uit een magnetron slopen.
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ja ok, wat versta je onder EMI shielding? die plastic beplakking van het raampje in de micro wave? (daarom mag je ook geen pace maker bij de microweef houden :P)
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Het lijkt een beetje op modders mesh. De gaatjes moeten zo klein zijn dat de microgolven er niet door kunnen.
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
een kooi van Faraday is wel genoeg. oftewel een doosje van modders-mesh of kippengaas is voldoende | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 april 2003
| Als je kleine speakers gebruikt (standaard pc speakers) zou je ff op www.monacor.com kunnen kijken. Daar hebben ze nl. afschermings kapjes die ook op de standaard pc speakers zitten. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| hmm zou kunne @ firewurx, die kooi van faraday, kan ik daar ook "gaten" in maken voor bijv. window's ? of MOET die helemaal gesloten zijn? want dan lijkt mij net zo goed dat ik ook nog een kooi van faraday rond de speakers maak.
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
wat is het nu om het om je PC heen te doen? die straalt toch geen EMI uit? | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
tis een groot omhulsel van metaal. zelfde princiepe maar een kooi voldoet ook al, aangezien de golflengte van de straling best wel groot is. | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Citaat:
een PC geeft geen EMI, maar wel andere straling (RFI) een scherm geeft wel weer EMI vanwege de krachtige magneten. (ik zou er niet aan denken in een PC magneten te hebben zeg!, behalve de zwakke van de HDD natuurlijk) EMI == Elektro Magnetic Interference RFI == Radio Frequency Interference | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| TT Bigwater tegen videokaart | /Slash | Cooling & OC Junkies | 3 | 3-12-2005 14:11 |
| Guide tegen spyware, trojans en hijackers | Ragon | News & Review Junkies | 5 | 7-03-2005 14:34 |
| 19" CRT tegen de grond gooien..... | Raptor | Hardware Junkies | 1 | 22-10-2004 17:59 |
| straling | Mr. Neo | Casemod Junkies | 25 | 21-07-2003 01:49 |