| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wie kan mij helpen met het maken van een LED-stroboscoop? Het is de bedoeling dat deze aangesloten wordt op de LED's van een LED-fan, zodat het door het stroboscopische effect lijkt alsof de fan stil staat. Een hele simpele Fan-Aliaser dus ![]() De frequentie moet instelbaar zijn tussen ongeveer 100 en 1000 Hz, de pulsbreedte moet liefst ook instelbaar zijn om het effect optimaal af te kunnen stellen. Ik weet dat het kan met een LM555 timer-IC, maar ik heb helaas niet de kennis om (mbv de datasheet) de juiste weerstands- en condensatorwaarden te berekenen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 18 augustus 2003 Locatie: Roosendaal
| Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ik heb eergisteren hier nog een tutorial (met schema's, componenten e.d.) over gezien op een site. Ik zal ff nazoeken welke dat het was.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| http://www.bit-tech.net/article/80/ En het komt er dan zo uit te zien: http://www.bit-tech.net/images/article/80/redfan.wmv Ik hoop dat je zoiets bedoelde en dan veel succes ermee!
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Maar als ik het goed zie zijn dit ledjes die aan de fan gemonteerd zijn en zo een geweldig effect geven. Demoniac bedoelde ledjes ernaast die 1 keer per omwikkeling knipperen zodat het lijkt alsof de fan stilstaat. Demoniac. Voeg me maar toe op msn als je iets wilt vragen, met ne555 kan ik wel werken. Wat ik me net bedacht en misschien slimmer is: de omwentelingsdraad van een fan gebruiken (die gele). Dan met een HEF4017 (looplicht) delen door 2 en je leds lichten 1x per rondje op. Wat de omwenteling ook is. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |||
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| neus maar ff op deze site rond: http://www.velleman.be daar heb je wel gewone (simpele) bouw pakketten voor led srobe's. alles zitten de leds hier op de printplaat, maar dat maakt niet uit. gewoon ff een kabletje doorlussen naar de leds van je fan ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Ik kan voor 4 euro een geprogrammeerde controller voor je krijgen als je wil Voor de FanAliaser. Enne, ja het is zeker vet. Heb er 2 in de klep van mn koffertje zitten, super effect.
__________________ Dus... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Stroboscoop [TREKPLEISTER] | Mr. Oizo | Shop Junkies | 22 | 10-12-2006 10:48 |
| Stroboscoop | Trunx | Elektronica Junkies | 6 | 25-04-2005 18:44 |
| Stroboscoop luxeons | Dark Wanderer | Elektronica Junkies | 7 | 25-08-2004 11:49 |
| stroboscoop aansturen | whocarez | Elektronica Junkies | 18 | 14-07-2003 19:18 |
| (light van stroboscoop) gezocht kleine ccfl | squid | Elektronica Junkies | 10 | 14-01-2003 19:20 |