| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: hgv in drenthe!
| hey, ik heb rondgekeken vor een fancontrol, mar wat zijn die dingen duur zeg! nou is mijn vraag, kan ik zelf zo'n ding maken, wat heb je er voor nodig, en hoe maak je het? greetz... p.s. ik heb nog niks gevonden op google. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Kijk eens op http://members.home.nl/lodio/fanregeling.htm daar staat een duidelijk en goed schema.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| dan zoek je toch niet goed genoeg .... http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=199 en zo zijn er nog wel een paar honderd te vinden.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| Gewoon een oude draaiknop van je oude radio afslopen. Daar zitten 3 contakt puntjes aan. Knopje er aftrekken. Knopje in gewenste kleus verven. Fannetje aan de 3 contakt puntjes maaken. In een covver of waar je maar wilt in bouwen werkt perfekt. Voor nog geen euro.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Een potmeter heeft een bepaalt wattage, meestal 1 watt. Als je dan een 2,5 watt fan er op aansluit, word ie heet en kan ie misschien zelfs roken/afbranden. De LM317 schakeling daarintegen heeft dat niet, sluit je een fan van 500 ohm aan dan werkt die goed, sluit je er eentje aan van 50 ohm werkt dat ook goed. Je hebt dus ook geen dood bereik met een LM317 schakeling, en je kan tot ongeveer 5 watt een fan regelen. Een potmeter werkt dus wel, maar een potmeter is gemaakt om in de aansturings-electro te zitten, dus bv. op een printje ofzo met een LM317, en niet direct op de 12v.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 oktober 2003 Locatie: Drunen
| Citaat:
vroeger was een kroket F 1,50 en nu € 1,50 ik heb er laatst nog ergens 1 gezien van € 13, ik vind dat nog wel meevallen maareh gl hf met het bouwen ervan gewoon wat centen bij elkaar rapen, kijk onder je kast onder je stoel :P
__________________ HELAAS IK BEN DE BAAS | |
| | |
|
| « Test psu
|
LCD Display. » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Eigen website maken | blondeelke | Software Junkies | 8 | 11-12-2006 05:58 |
| Eigen Case maken | Timonator69 | Casemod Junkies | 7 | 7-11-2005 16:40 |
| Eigen server maken | PeaceMaker | Software Junkies | 15 | 4-09-2004 20:08 |