| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: rotterdam
| Citaat:
__________________ Case Junkie for life!!! | ||
| | |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Harlingen, NW-Friesland
| Ja, kan eigenlijk niet veel mis zijn met de schakeling, zo eenvoudig is ie. Je zou pen 4 en 5 van de opto even moeten kortsluiten, dan moeten alle LEDs oplichten. Blauwe LEDs is geen probleem, ik heb hier ook eentje die met de blauwe IA LEDs op 5V draait. 5V is btw de juiste voedingsspanning, niet alleen dat het IC dan minder warm wordt, maar ook om de spanningsdeler gevormd door VR 1 en VR2. Voor en voedingsspanning van 12V zou de je potjes moeten verwisselen. Of R3 moeten verhogen. De factoren voedingsspanning, dissipatie van het IC, waarde van de weerstanden R2/R3, uitslag van de meter en de waarde van de trimpots hebben met elkaar te maken. Verandere je de een, dan heeft het invloed op de ander en ik heb de schakeling gedimensioneerd voor een voedingsspanning van 5V. Als R2 1k2 is, dan moet R3 2k2 zijn. Bij een voedingsspanning van 12V moet R3 ca 5k6 zijn. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Heb jij misschien een aangepast schemaatje, Exter? (dus met voeding 5V of met aangepaste weerstandswaarden?) Dan pas ik het artikel even aan. Iedergeval harstikke bedankt voor je uitleg.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Is het goed als ik een nieuwspost over jou site maak, en een beetje beschijf wat je zoal aans speciale printjes kan leveren?
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| HDD VU-meter | Bartjez | Elektronica Junkies | 7 | 29-09-2006 16:21 |
| 2x hdd Vu meter ? | pr0wl | Elektronica Junkies | 13 | 16-03-2006 20:06 |
| VU meter | valo | Elektronica Junkies | 6 | 4-11-2005 01:45 |
| VU meter | Pepz0rZ | Casemod Junkies | 2 | 18-11-2003 16:40 |
| vu-meter?????? | kjaadragon | Elektronica Junkies | 10 | 26-03-2003 11:49 |