| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Graag wilde ik even uw aandacht voor dit ideetje. Ik wil graag een Fanspeed controllertje in mijn PC aansturen met een afstandsbediening. Om precies te zijn wilde ik de draaiknoppen op mijn Sunbeam Rheobus Gaan ombouwen, door de potmeter draaiknoppen te vervangen door digitale tiptoetsjes. Bovendien wilde ik het mogenlijk maken om het geheel ook met een afstands bediening te kunnen bedienen. De tiptoetsjes heb ik al in de schakelingen lijst gevonden, maar weet iemand hoe je daar een zender/ontvangertje aan kan breien? Als er nog info nodig is, roep je maar. ![]()
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| met een BENSU! ik zal zo ff schema opduikelen...
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Nie genoeg kanalen, en Ik wil graag n beetje eigen design doen. Dat bensu slopen is n beetje bodgen, en bovendien zonde. :P
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| duik eens in de IR codes.. dan zul je merken dat daar gebnoeg puls schakel opties inzitten.. die je vervolgens achter je tiptoetsen kan gooien.. komt het volgende probleem.. hoe een IR signaal te ontvangen en er wat mee kunnen doen..... : oplossing.. :: Sloop een goedkoop radiootje.. die je met zo'n universele AB kunt aansturen.. daar zitten meestal wel wat meer up/down funties op.. via dat zou het kunne.. (geen garantie) BTW. Freak waarom ga jij bijna altijd weer voor iets onmogelijks???? of iets wat weer een dikke processor nodig heeft????>.........
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Tsja, ik moet toch wat uit de hoek zoeken als et er zo somber uitziet voor die LED krant? Anders wordt et weer "Just another case". Maargoed, Hier mee kan et waarschijnlijk wel. Nog even wat verder uitdokteren.
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| dat hoor ik vaker
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| nouja ik heb al wel zitten nadenken over een fan & light controller.. AVR gestuurd.. met eventueel 2x16 display voor wat temps ofzo.. kompleet programeerbaar met de bijgeleverde software... over seriele poort.. paar problemen.. ik moet nog steeds AVR gaan leren.. (als ik dat boek nou is kon vinden) zal iemand moeten hebben die er software bij an schrijven.. want ik kan geen software schrijven.. het idee is wel om dit dan vervolgens te gaan verkopen als mensen daar belangstelling in hebben... wil zien dat ik er ook iets van triggering in maak voor ledfans... (stil lijkende staande fans.. )
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| http://www.marmitek.nl/ hier hebben ze ook wat leuk spul om dingen op afstand en draadloos te besturen
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juli 2003 Locatie: Blitterswijck
| freakazoid check ff op got heb er een topic lopen in cme over startrek buttons. Heb je in iedergeval alle info die je nodig heb enigste wat je nog moet hebben is een schema waar alles aan elkaar is opgefietst :P |
| | |
| | #14 (permalink) |
| dat gaat alleen opver tiptoetsjes, maar tis toch handig. :P Het belangrijkste vind ik de communicatie tussen zapper en digipots.
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2003 Locatie: Roosendaal
| Freak ik heb wel een digitaal=> analoog ic gevonden bij conrad artikelnummer 171930 - 8B. Ik zal binnenkort er een kopen en een schema proberen. (Kijk daar ga ik weer weer mezelf meer werk beloven nouja had het toch al aan whocarez belooft) |
| | |
|
| « Voeding
|
De gele draad » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Rheobus | NOOB | Cooling & OC Junkies | 1 | 8-09-2006 13:22 |
| Remote control PC | CraXz | Software Junkies | 10 | 25-05-2006 14:39 |
| WInamp remote control | brantje | Hardware Junkies | 4 | 26-03-2005 11:28 |
| Pda Remote PC | DJKroon | Area 1337 | 11 | 13-01-2005 17:13 |