| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| okee nog maar een robotfan erbij betrekken.. neem rupstracks.. die zorgen voor de stabiliteit... ik heb er hier 2 perfecte liggen met tandwielen erbij.. ooit gekocht bij conrad.. zal je morgen de codes is even opzoeken... daarnaast ga liever voor motoren met kracht en minder snelheid dan andersom... anders rijd het gevaarte altijd moeilijk... tracks is wel leuk.. kun je hem om zijn as laten draaien.... eigenlijk zou het nog mooier zijn om de motoren zo aan te kunnen sturen dat ie 2 snelheden beheerst.. dat je eenmaal rijdend ook nog wat snelheid eruit kunt halen... zie het als een 12V fan op 7V die je na eeen tijdje draaien 12V gaat voeren voor meer snelheid... [EDIT] nou begin ik helemaal te brainstromen over een computergestuurde tank voor op lans.... hierover later meer.. eerst een nachtje brainen.. :P:P
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Vertraginkje doet wonderen, doe zorgt voor de power. Variabele snelheid moet toch redelijk goed en goedkoop te doen zijn, gewoon met een 3 standen mechanische regelaar (weerstand dus) en dat per track moet voor een paar euroos te vinden zijn.
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| idd een mechanische regelaar is niet zo duur.. btw.. over versnellen vertragen... dnek eerst aan het volgende.. ga kijken welke motoren je wilt kopen.. kijk naar de snelheid die dingen maken... dat is heel belangrijk.. dus als je een motor hebt die 5000RPM maakt heb je zeker een vertraging nodig... dus wat je allemaal moet weten.. is : # snelheid motor # omtrek van wielen..// danwel hoeveel cm je track vooruit komt met 1 omwneteling.. als je dat weet kun je gaan uitreken hoe snel je voertuigje rijd.... als dat 20m/s is gaat er iets goed mis.. 1m/s is denk ik gewenst.. anders gaat ie te snel en kan die dus omklappen CQ te moeilijk bestuurbaar zijn... eventueel maak je gebruik van een standenregelaar die ongeveer het volgende effect heeft.... stand 0 = 0,0 m/s (dus stilstand) stand 1 = 0,5 m/s stand 2 = 1,0 m/s stand 3 = 2,0 m/s dus erg snel om lekker vooruit te kunnen rijden.... dan moet je dus rekening houden als je zonder vertraging gaat werken of je motors dat aan kunnen kwa kracht.. (mischien dat freakazoid daar nog iets meer over weet..) en dan moet je nog de beslissing nemen of je ook achteruit wilt kunnen rijden... zoja dan moet je ook nog standen achteruit maken... en dan kun je opzich met je PC op de plek draaien... ik zal later vandaag even zorgen dat ik hier de linkjes naar de onderdelen van conrad geef.. waar ik ook die tracks van heb... [EDIT] hier is dan het een en ander aan links.. STOMME CONRAD>> KUNT NIET LINKEN>>>> om deze tracks te bestellen in Nederland.. is het nummer 21 50 31-51 om de tandwielen te bestellen 4x nodig.. anders werkt het niet.. 21 50 23-51 die tracks worden normaal hiervoor gebruikt... ![]() dus dit is een optie.. dit heb ik zelf ook liggen en kan opzich er wel eens een rijdende computer van maken.. ((stand alone tank)) BTW... 1 omwenteling is 19cm verplaatsing... dus om 1m/s te gaan moet je as 5.3 omwentelingen per seconde maken..= dus 315RPM
| | |
| | #21 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| ok is goed ben er al achtergekomen na een gesprek met freakazoid dat keus beter ligt op wielen (maar geef linkje voor tracks toch maar), als ik het project daadwerkelijk ga opstarten (dit is dus nog maar research, kan zijn dat ik er over een jaar ofzo pas aan begin, ligt aan men financiele status na men hardware upgrade en case upgrade... want die plastic zak kan echt niet meer) ga ik waarschijnlijk 4 van die motoren die freakazoid aanwees nemen, (heb ik er nog 2 om op te blazen (6) ) en 2 accus, zodat ik altijd kan rondcrossen , maar dwz dat ik ook nog laadstation moet kopen.. en dan ook nog alu (of miss staal, ff kijken in gamma waar uitgebreider assortiment van is ) voor de ombouw twee fietskettingen... 6 tandwielen... ff denken hoor, een paar assen en nog wat stuff , en nog wat stuff omde boel op te vrolijken...btw @ soort: zijn het rubber tracks of metalen? want als het rubber is dan zou het miss wel gaan... edit: met die tracks zou het ook wel kunnen ja alleen ga ik er dan veel moeten bestellen want dan zouden ze op zen minst 47x2 cm moeten overbruggen... per stuk...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Tell me : Wanneer is het Baco dag? Dan kom ik ook daarheen, ik ben er toch al regelmatig! En dan wordt het leuk met z'n alle...
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #23 (permalink) |
| ik ga via postorder plan's changed als ik het echt ga opstarten komen de tracks erin die soort aanwees, en de motoren + accu van freak.. alleen @freak welke schakelaren waren dat 2 polig of 2 fasig? ik wist dat het ik het had motten op schrijven...
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
(tijd voor een 'Baco dag' topic?)
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
| |
| | |
| | #26 (permalink) |
| doe dan in maart dan kan ik ook mee: voorjaarsvakantie en mijn verjaardag (28 feb) zijn dan al ![]() weet iemand een laadstation die 25 ampere en 12 volt in een accu kan douwen...?
| | |
| | #27 (permalink) |
| haha mobbin bij BACO LOL... gewoon allemaal vragen om tracks met motors en accus...:P:P Maar ik denk dat Freak het over polige had... want 2 fase schakelaar heb je dacht ik nix aan... maar Freak.. anders doe hem even een diagrammetje zoals Pizzabox werkt... 4x relais en dan een soort brugschakeling... .. of natuurlijk dat lampje of ik (als ik tijd heb) een schematje kan maken .. zodat je de snelheid ook nog een beetje kunt regelen met een 3 stappen plan ofzo... maar ff iets heel anders..... hoort dit topic wel thuis in elektronica???? [EDIT] dan moet je eerst accus hebben die bijvoorbeeld 25 Ah kunnen leveren.. kun je rijden met 2 accus 1 uur lang.. als je 2x accu hebt van 12,5 Ah dan kun je een half uur rijden.. naja ga maar door.. dus het is afhankelijk van je accu niet van je lader...
| | |
| | #28 (permalink) |
| ja gaat toch over elektronische gedeelte van die pc op tracks, maar nog niet over de casemod zelf, ik wilde alleen de elektrotechnische vragen die ik heb/had/zal krijgen hierin zoveel mogelijk beantwoord krijgen. als ik de casemod daadwerkelijk start ga ik in cm junkies niew topic openen.. en dan kan deze op slot (dus wanneer ik daar een niew topic open )en dat van baco gedoe kan je beter in area 1337 doen ![]() maar ik zit dringend op zoek naar dat laadstation
| | |
| | #29 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| laders die geschikt zijn voor loodaccu's kan je kopen bij je lokale autoshop (Mura of Automat bijvoorbeeld) ook kan je bij een modelbouw winkel laders kopen die loodaccu's kunnen opladen, maar je moet wel rekening houden dat die dingen er wat langer over zullen doen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Show je Mobiel | The_Thing666 | Area 1337 | 215 | 3-04-2008 17:00 |
| Mobiel + abbonoment | Pawiro | Area 1337 | 10 | 13-08-2006 21:59 |
| Gat maken in PSU kastje | Alexander Online | Casemod Junkies | 15 | 18-06-2004 00:34 |
| Mobiel abbonement | whocarez | Area 1337 | 4 | 26-01-2004 18:52 |