| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Zoals uit meer dan één van mijn vorige posts waarschijnlijk al wel gebleken is, ben ik niet erg handig in het berekenen en vooral in de theorie bij elektronica . Nu heb ben ik aan het rekenen geweest voor mij LED's. Als ik mijn LED's per 6 in parallel zet kom ik uit op een weerstand van 120ohm, maar moet ik dan per "reeks" LED's er 120ohm voorzetten of kan ik gewoon die weerstand in serie zetten met de rest? Is nogal een noob vraag, maar stel ze liever dan mijn LED's te verneuken![]() . |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| LED series parallel array wizard Tekent automatische een schematje voor je |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Dat is nu iets waar ik al een eeuwigheid naar opzoek was maar nooit iets deftig gevonden had . Thanks a lot .EDIT: maar ik moet dus per reeks elke keer weerstanden voorzien? ![]() Laatst gewijzigd door kalf : 5-07-2008 om 16:32. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| En ze dan ook met kleinere aantallen per reeks zetten ofwat? Maar dan kan ik toch beter mijn 5V lijn gebruiken . Of bedoel je in een reeks van 6 telkens een weerstand, 2 of 3 LED's, een weerstand,... ?![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Dus gewoon op mijn 5V-lijn en reeksen van 3 + weerstanden van 10ohm per 3 weerstanden dan dus maar beter? ![]() Hoewel het voor mij eigenlijk niet veel uitmaakt dat ze ongelijk licht geven aangezien ze niet moeten verlichten maar lichtpuntjes moeten zijn![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Weerstand berekening | dewurmjongen | Elektronica Junkies | 10 | 25-11-2005 13:36 |
| Weerstand en fan: help | NoZeverr | Elektronica Junkies | 8 | 29-10-2004 18:00 |
| Hoe sluit ik 2 (of meer) computers parallel aan? | Master Nincada | Software Junkies | 10 | 23-12-2003 22:48 |
| Weerstand | Sebas | Elektronica Junkies | 3 | 30-05-2003 15:11 |
| weerstand doormeten | CornNatron | Elektronica Junkies | 5 | 21-05-2003 21:45 |