| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 april 2006
| Hallo, Ik heb onlangs een nieuwe gamepc samengestoken, (intel q9450, 9800gx2, Asus Maximus Extreme, 2x 1gig DDR3 1600mhz ,vista umtimate 64) . Deze heb ik in men nieuwe casemod gestoken waar ik vooraan een 5.6" TFT heb ingewerkt. Deze TFT ( http://www.zenec.com/uploads/media/ZEM-561USM_01.pdf ) is een model die normaal in auto's gemonteerd wordt en heeft enkel een composite ingang (gele cinch connector). Ik had deze graag als extended bureaublad ingesteld, maar tot heden heb ik nog geen manier gevonden om deze aan de praat te krijgen via men pc. Ik heb alreeds geprobeert met een 2e videokaart (8400gs pci-e) ,alsook met een simpele pci-vga kaart (drivers werken niet onder vista). De 8400gs werd in vista herkend als een 3e 9800gx2 en kreeg er geen beeld uit. Ik heb ook al geprobeert met een VGA to Composite kabel adapter ( http://www.ascenddistribution.com/sh...VGASVRC1_2.jpg ), dat via een VGA adapter op de 2e DVI connector van de 9800gx2. De 9800gx2 word dan ingesteld als 2 aparte kaarten voor dualscreen modus. Weet iemand nog een manier die ik zou kunnen proberen? En wat denken jullie hiervan: Universele Pc/tv Convertor - Conrad Electronic - Conrad, Multimedia interface ? Alvast bedankt. Laatst gewijzigd door Optic : 17-05-2008 om 12:04. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Werkt zo'n GX2 in SLI-modus? Dan gaat het namelijk niet werken, SLI ondersteunt geen twee monitoren. Voor zover ik weet heeft de composite-uitgang ook geen intelligentie om de aanwezigheid van een monitor te detecteren. Dus of dat ding er aan hangt of niet, je zou die uitgang aan moeten kunnen zetten wanneer SLI uitgeschakeld is. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| De kaart wordt normaal als 1 geheel gebruikt (SLI) ,dan is er 1 DVI connecter waar signaal uitkomt. Hij is ook op te splitsen in 2 aparte kaarten, en dan kan je hem instellen voor dual screen met 2 DVI connectoren. Opgesplitst presteert hij natuurlijk een pak minder dan in sli modus. Liefst had ik dualscreen gewild met sli modus geactiveert waardoor ik dus zoieso een 2e graka nodig heb, dit is me dus niet gelukt. Als ik geen oplossing vindt kan ik mss nog opteren om de omvormer te gebruiken in opgesplitste modus, op de 2e DVi connector. Om te gamen moet ik de kaart dan wel steeds veranderen van modus. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Probeer eens een gewoon PCI videokaartje?
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Heb ik alreeds geprobeert, wordt ook als een enkele 9800gx2 herkent en krijg er alsook geen beeld uit. Ik heb 3 verschillende PCI kaarten geprobeert en 1 PCI-E, en allemaal hebben ze hetzelfde probleem. Laatst gewijzigd door Optic : 25-05-2008 om 22:05. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik heb ondertussen een goeikoop convertertje gekocht en dit werkt perfect. Heb dit dus aangesloten op de 2e DVI connector met een verloop adapter (DVI > VGA). Moet nu wel telkens de kaart opsplitsen naar "multi-display mode" . |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic | brantje | Area 1337 | 52 | 21-10-2005 17:04 |
| HTML CSS : "div" probleem | N34X | Software Junkies | 9 | 26-04-2004 15:53 |
| Het grote "Stel hier al je simpele electro-vragen" | the widow maker | Elektronica Junkies | 28 | 25-12-2003 13:19 |