| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 augustus 2007 Locatie: ruddervoorde
| hopleijk kan iemand me helpen. ik heb in mijn computer zo'n vandal button en als ik daar op druk start hij op en na 5 seconden valt ie weer uit. maar als ik hem iedre 2 seconden induw blijft ie draaien men pc. en als ik idpv die button gwoon 2 draadje aansluit en even verbind draait hij en valt hij niet uit. weet iemand hoe het komt dat men pc uitvalt als ik hem opstart met die button? greetz geerolfski |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Blijkbaar reageert je case dus niet zoals de meeste en moet er voor de start button een constante stroom lopen in plaats van een puls (die die vandal button afgeeft). Hoe oud is je pc? Oudere pc's hebben namelijk nog wel eens start buttons die via de voeding gaan (en constante verbinding nodig hebben) in plaats van via het moederbord. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Kan zijn dat je switch van binnen niet helmaal goed is. Of dat je een of andere manier verkeert heb aangesloten.
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Ik nam aan dat het een verlichte vandal switch is en die hebben meerdere contacten vanwege het licht. Polen om keren maakt bij een een schakelaar geen reet uit omdat het toch maar een maak contact is. Aangezien het aleen bij die vandal switch is, kan je hem doormeten of die een los contact heeft van binnen?
__________________ Comming soon to your local ISP. VOORDEELVERPAKKING.NL |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 maart 2008 Locatie: Venray
| Heb je dan wel de juiste versie want je hebt diezelfde vandal switches ook gewoon als schakelaar en als pulsschakelaar valt aan de buitenkant geloof ik moeilijk te zien maar zal wel makkelijk te testen zijn met gewoon een lampje ofzo |
| | |
| | #9 (permalink) |
| is de juiste switch, als ik hem op een lampje test gaat dit gewoon aan en uit. dus zijn het wel degelijk de juiste. @DeKemp: hoe bedoel je doormeten? Ik heb eens getest en ik denk dat ik weet wat het probleem is. als ik de switch aansluit op een ledje en aan een batterij, dan brandt het lampje constant en gaat het uit als ik de knop indruk. om een pc op te starten moet dit precies omgekeerd zijn. de knop werkt dus omgekeerd. iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Mod: Heb even je post samen gevoegd. Laatst gewijzigd door DeKemp : 4-05-2008 om 12:16. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| neen, het is een gewone knop ls je die weer loslaat is het contact zogezegd verbroke. maar nu heb ik even op internet gezocht en blijkbaar bestaan er 2 versies, de open versie en de gesloten versie. de open versie maakt contact als je die indrukt en de gesloten versie verbreekt het contact als je die indrukt. blijkbaar heb ik nu de verkeerde soort en heb ik een gesloten versie. vandaar dat hij direct weer afsluit. de pc denkt dat hij bevel krijgt om op te starten en direct weer af te sluiten. mysterie opgelost. greetz geerolfski |
| | |
| | #15 (permalink) |
| ik heb ondertussen al nieuwe buttons besteld. namelijk deze de diameter is dezelfde alleen is het deze keer zonder led en is het ook ipv een platte versie de afgeronde versie. nog even een foto van deze die ik nu heb ter vergelijking ![]() merk ook op dat deze geen te solderen pinnetjes heeft maar wel 2 gaatjes met een vijsje. even ter info: MP0042/2 18mm bezel diameter 16mm panel hole S.P. Push to make Domed profile Polished finish 2A, 48V d.c. RoHS Compliant de knoppen die ik nu had heb ik gekocht via samenkopen.net en blijkbaar had de betreffende verkoper Niels1 verkeerd weergegeven om welk model het ging. toch bedankt voor alle hulp. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vandal Switches | Juize | Samen Kopen Junkies | 40 | 5-03-2008 18:49 |
| vandal switch | geerolfski | Elektronica Junkies | 3 | 2-03-2008 15:00 |
| Inkoop Actie Bulgin Vandal Switch Blue MPI002 | Imperial Guard | Samen Kopen Junkies | 14 | 3-02-2006 19:49 |
| switch vraagje | Daredavil | Cooling & OC Junkies | 3 | 23-11-2005 17:08 |