| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 mei 2007 Locatie: Dalen
| Ik wil graag een setje van wat speakers en een subwoofer aan mijn pc hangen maar ik weet niet hoe dat allemaal werkt met de versterker. De woofer die ik op het oog heb is deze Raveland Blue Line 54 - Conrad Electronic - subwoofer, woofers, bas speaker, bass speakers ik wou er dan een versterker bij zetten maar ik heb geen idee welke enzo... het is de bedoeling om er naast die woofer nog 2 speakertjes bij te zetten Btt 1304/08 - Conrad Electronic - 6 inch luidspreker, 6inch speaker, projectiescherm, naalden voor platenspelers die 2 keer dus. ik heb op mijn pc geen losse geluidskaart en het enige wat ik over de audio van mijn pc kon vinden is Onboard audio - Kanalen 7.1 kanaals Onboard audio - Codec chip Realtek ALC850 Onboard audio - Codec type AC97 En is het ook mogelijk om op 1 versterker alle 3 de boxen aan te sluiten of moet er per box 1 versterker komen?? Greetzz Jelmer Laatst gewijzigd door Jelmer : 2-05-2008 om 11:17. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Versterker op pc aansluiten is niet zo moeilijk, maar waar ga je die speakers inmaken?
__________________ //Thapous C2D E8400 | 4096 MB RAM | EVGA 8800 GT 512 MB | Samsung F1 750 GB | Asus P5E | Lancool Metal boned K7 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Ikzelf heb gewoon een amp staan van sony met een tulp naar jack aansluiting, en die jack zit achter in mn pc... Verder gewoon twee boxjes van een stereoset van mn ouders gejat en dat speelt allemaal perfect. Maar niet te licht denken over boxen bouwen als ik jouw was, maargoed ik weet niet of je een beetje in die wereld zit .
__________________ //Thapous C2D E8400 | 4096 MB RAM | EVGA 8800 GT 512 MB | Samsung F1 750 GB | Asus P5E | Lancool Metal boned K7 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 mei 2007 Locatie: Dalen
| ja maar het is de bedoeling om zelf een subwoofer enzo te maken en het dan via een versterker in mijn pc te pluggen. Maar ik weet niet welke versterker 3 boxen kan draaien waarbij hij op alle boxen nog steets genoeg watt levert. want de subwoofer box kan max 750 watt vermogen draaien en het moet natuurlijk allemaal zo hard mogelijk ![]() De kleine boxjes hebben een normaal vermogen van 60 watt dus ik zoek een versterker die 2x 60 watt levert + 1x rond de 500 ofzo Kan ik trouwens ook 2 versterkers op mijn pc aansluiten? Laatst gewijzigd door Jelmer : 2-05-2008 om 18:14. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Misschien een beetje off-topic aangezien het niet je vraag beantwoordt, maar wat is precies je doel? ga je het als muziek set gebruiken of komt het gewoon op(en onder) je pc tafeltje te staan voor het gamen etc? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Wrom zo'n dikke installatie? Ik krijg de buren nog steeds wel pissig als ik mijn 2.1 setje op het hardst zet. Koop gewoon een goede 5.1 set en je hebt ook goede geluidskwaliteit.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| Inderdaad. Ik heb gewoon een 5.1 set. 5*100Watt (rms) 1x200Watt (rms+ actief) Dat maakt zon erge geluid dat is gewoon bruut .Me versterker is van JVC. Als ik hem op zijn hardst zet ten eerste dan overload ik de speakers, ten tweede kan ik niets meer horen.
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| In dat geval kan je beter voor 1 amp gaan voor je speakers en een actieve subwoofer maken. Zo kan je de amp voor je speakers redelijk goedkoop houden en uit je subwoofer behoorlijk wat herrie persen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Auto subwoofer aan de pc aansluiten | Satyrion | Elektronica Junkies | 18 | 20-05-2007 11:59 |
| [CIP]Subwoofer mod | Raven | Casemod Project Logs | 20 | 28-01-2006 15:56 |
| subwoofer + 4 speakers + pc in 1 kast | iced | Casemod Junkies | 13 | 17-07-2005 14:28 |
| Storingen Hardware met Monitor/Subwoofer. | slowtim | Hardware Junkies | 9 | 4-07-2005 09:28 |
| Pc op subwoofer, goed idee? | Pietjuh | Hardware Junkies | 5 | 25-11-2003 16:10 |