| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2008
| omdat het er ontsettend stoer uit ziet willen wij graag vencontrollers, We hebben vens, die we induvieel van elkaar willen kunnen harder latern draaien of juistzachter. Uiteraard heb je hier 4 potmeters voor nodig. ik vrees alleen dat mijn potmeters het niet helemaal redden. (volgens mij heeft een ven 4/5 watt, en dat redden die dingen echt niet,) het is geen oplossing om andere te kopen. Deze zien er namelijk zo uber uit! hoe kan ik dit oplossen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ven controllers zijn volgens mij fan controllers. Een fancontroller kost niet zoveel, zoek maar eens op google naar zalman MFC ofzoiets. Gegarandeerd dat je op een controller uitkomt.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Je meost volgens mij iets doen met LM317C, maar wat het is weet ik niet goed en hoe het werkt weet ik niet.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Vriendelijke vraag of je met iets minder fouten wil gaan typen, Danger911!
__________________ //Thapous C2D E8400 | 4096 MB RAM | EVGA 8800 GT 512 MB | Samsung F1 750 GB | Asus P5E | Lancool Metal boned K7 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je kan inderdaad het best een LM317 gebruiken, dat is een instelbare spanningsregelaar. Behalve dat ding heb je een potmeter nodig, twee weerstanden en twee condensators. Je kan het zo op een stukje gaatjesprintplaat in elkaar zetten. Het enige nadeel is dat zo'n regelaar ongeveer 1,25 volt 'opeet' en dat je fan dus maximaal 10,75 volt krijgt ipv de 12 volt die je normaal hebt. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Sorry voor de vraag in andermans topic, maar waar kun je informatie vinden over die LM dingen en al die chipjes waarmee je bijvoorbeeld LCD-tjes aanstuurt.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Google is een goeie, typenummer intikken en je hebt meestal een pdfje te pakken. Circuits Online - Al 25154 geregistreerde gebruikers staat ook vaak goeie schakelingen op!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 mei 2008
| Het is ook mogelijk om de potmeter op de basis van een transistor te plakken. Een transistor kan van de collector naar de emitter namelijk wel de volledige 12V overdragen als de transistor helemaal open staat. Wikipedia geeft ook goede uitleg over elektronicacomponenten. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Betaalbare raid5 controllers? | Eergassie | Hardware Junkies | 18 | 5-10-2003 19:49 |