| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Tjonge wat complex allemaal Het gaat mij echt vooral om de fans, en ik denk niet dat ik ooit een hdd of dvd-rom erop aan ga sluiten.In ieder geval, dit is wat ik nu heb: En dit was dus ook mijn bedoeling. Bedankt iedereen ![]() |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ok, énorme topic-kick. Maar ik heb dus een 7805 gekocht, alleen ik snap niet echt hoe je die aan moet sluiten. Ik heb van de verkoper nog condensatortjes meegekregen 'u1J63' en 'u47K63', hoe moet ik dit allemaal aansluiten? Ik heb het even geprobeerd zonder condensatortjes, maar bij de 'out' krijg ik dan iets in de buurt van 9.5-10 volt |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Die condensatoren zijn er alleen voor om het signaal te stabileren. Die regelaar zou het gewoon naar 5V moeten brengen. Weet je zeker dat je het allemaal goed in je breadboard hebt gestopt? Fotootje? |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Die condensatoren voorkomen dus grote variaties, dat kan belangrijker zijn voor dingen als microprocessoren etc die ervan uit gaan dat er 5V wordt aangeboden. Op dat schema wat ik je gisteren heb gegeven staat vrij duidelijk waar die condensatoren moeten zitten. |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Ik denk dat die regelbare voeding van jou wel vrij netjes 5V zal geven. Ik denk dat je geen problemen gaat krijgen met een cd speler. Meet voor de gein maar eens een molex van je voeding, die zit er vaak ook wel een stukje boven of onder. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| LEDs op molex aansluiten | Tomcatt | Elektronica Junkies | 5 | 4-09-2007 20:23 |
| voeding los aansluiten? | omosis | Elektronica Junkies | 6 | 13-10-2006 16:55 |
| Regelbare voeding | Maurice | Elektronica Junkies | 6 | 12-06-2005 06:46 |
| meer dingen op je voeding aansluiten? | tongue_of_colicab | Hardware Junkies | 15 | 3-09-2003 15:35 |
| Aansluiten fans, lampjes e.d. op molex | Elektronica Junkies | 11 | 7-01-2003 17:51 | |