| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 februari 2008
| Ik weet niet zeker is dit de beste plek is om dit topic te starten, maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik heb in mijn NZXT lexa case 3 temperatuur sensors. Twee hiervan zijn helaas kapot en die zou ik graag willen vervangen. Zou iemand mij kunnen vertellen waar deze sensors los te verkrijgen zijn ? Of heeft iemand een ander oplossing hiervoor ? Alvast bedankt Op de afbeelding is zo'n temp sensor te zien. Op de display is te zien welke sensors kapot zijn. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Op de sensor (oftewel NTC/PTC) heeft een bepaalde waarde. Als je die waarde weet, kun je gewoon een andere NTC of PTC erop solderen. NTC=negative temperature coëfficient=weerstand wordt lager bij hogere temperaturen PTC=positive temperature coëfficient=weerstand wordt hoger bij hogere temperaturen
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Kan je de weerstand van de sensor eens meten als deze los is van de elektronica. Als de waarde bij 20 graden rond de 108 Ohm is dan is het waarschijnlijk een Pt100. Als alle sensoren ongeveer dezelfde weerstand hebben dan zijn ze niet stuk, dan ligt het waarschijnlijk aan de draad, connector of de andere elektronica. Laatst gewijzigd door Gizmo : 16-02-2008 om 23:58. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| temp. sensor | creeper89 | Hardware Junkies | 2 | 13-02-2006 09:59 |
| cpu temp sensor | Cosmical | Hardware Junkies | 2 | 27-01-2006 20:26 |
| [vraag] Temp sensor, hoe te maken/aan te sluiten? | jensen | Hardware Junkies | 5 | 10-04-2004 09:26 |
| temp sensor aan fan, gewoon af knippen? | -PartyBoy- | Elektronica Junkies | 9 | 7-11-2003 09:31 |
| Temp. sensor | Willy | Hardware Junkies | 11 | 9-10-2003 19:28 |