| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2008 Locatie: Venray
| Hallo, ik ben bezig met mijn eerste casemod. Nu wil ik mijn pc aanzetten met een sleutelschakelaar. Alleen er is één probleem: Ik weet niet hoe zwaar mijn schakelaar moet zijn, dus de hoeveelheid ampere en het voltage. Ook wil ik schakelaren gebruiken om mijn casefans en ccfl's aan en uit te zetten. Op één schakalaar worden drie casefans aangesloten en op de andere een set van 2 ccfl's. Ook hier weet ik niet hoe zwaar mijn schakelaars moeten zijn. Misschien weet iemand mij iets hierover te vertellen. draaijmakers |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Hoe wil je je schakelaar gaan gebruiken? Om de hoofdstroom te onderbreken, of om alleen maar je powerswitch? In het laatste geval kun je de allergoedkoopste pakken die er is. Aangezien dat toch maar hoogstens 12V is en een controlestroom van ten hoogste 20mA. Als je met zo'n schakelaar fans en ccfls wilt schakelen, kun je ook de simpelste pakken die er is. Als je met zo'n schakelaar 2A bij 230V kun schakelen, dan kun je bij 12V ongeveer 5A met die schakelaar schakelen. Knappe jongen als jij met jouw fans (a ongeveer 1,2W per stuk) en ccfls (a ongeveer 0.3W per stuk) aan 60W komt. Want, 5A bij 12V is nog altijd: 5x12=60Watt
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| bedankt voor je reactie!! De vervangende powerswitch is puur en alleen om als powerswitch te gebruiken. ik heb tuimelschakelaren gevonden die de volgende specificaties hebben: 5A met resistieve belasting van 120Vac of 28Vdc link: http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=2477 en 2A / 230Vac link: http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=337929 en de sleutelschakelaar: http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=10889 kun je deze grbruiken? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Vergeet niet dat niet iedere schakelaar gaat werken aangezien de schakelaars in je pc alleen heel even verbinding maken en daarna geen stroom meer doorlaten. Als je een tuimelschakelaar neemt betekend dit dat je constant verbinding maakt. Dit zal heel even werken, maar je pc zal na een seconde of 5 weer opnieuw opstarten. Je moet een schakelaar hebben die heel even verbinding maakt en daarna het weer verbreekt. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Je moet dus een moment shcakelaar hebben, of schakelaar met terug veer contact. Wat ook kan is met relai`s werken, dit is lastiger te maken maar kan ook, deze stel je zo in dat hij heel even contact maakt zodra je de sleutel omdraait, als je de sleutel terug draait gaat hij automatisch weer uit. Draai je hem weer aan dan maakt hij ff contact en de pc gaat dan weer aan. Hoe je dit moet maken weet ik 1,2,3 niet zo maar d8 dat er al eerder zo`n topic voorbij is gekomen, zal ff zoeken voor je, of als iemand anders hem gevonden heeft of idee heeft altijd welkom.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| maar voor de fans en de ccfl's zijn mijn eerder genoemde tuimelschakelaren wel geschikt? Ik weet dat ik bij de sleutelschakelaar de sleutel weer meteen moet terug draaien en dat hij anders meteen weer uit gaat. Maar in ieder geval al heel veel dank voor de reacties :P |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Sleutel starter voor pc. | davy199171 | Hardware Junkies | 1 | 27-06-2006 18:51 |
| PC opstarten met een sleutel | Impulzer | Casemod Junkies | 18 | 18-06-2006 13:02 |
| Casemod :) | ikbenjoost | Area 1337 | 3 | 10-09-2005 20:12 |
| [Casemod] Goede casemod shop? | Code-X | Casemod Junkies | 2 | 1-02-2004 16:41 |
| Casemod Gallery in Casemod Junkies als sticky... | FiXeL | CaseJunkies Support en Feedback | 15 | 25-09-2003 18:42 |