Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-11-2007, 22:58   #16 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Even voor de duidelijkheid: Die prijs opmerking kwam niet van mij he Ik ben heel erg blij dat er actief wordt meegedacht en stel het zeer op prijs.

Mijn zoektocht heeft me ook langs conrad en dergelijken geleid, daar kon ik ook nog niet helemaal vinden wat ik zocht. Vandaag ben ik even bij de lokale Coditronix binnengelopen en daar al een aantal dingen opgehaald. Maar de 4 pins connector die ik wilde hadden ze dan net weer niet liggen, of wel er liggen, maar niet in combinatie met de juiste pinnen *zucht*

Wat ik daar dus heb gevonden zijn het type stekkers die ook wel op modulaire voedingen wordt aangetroffen, 2x2 in plaats van 4x1 wat je bij molex ziet. Maar zoals gezegd had de lokale winkel niet de juiste pin/stekker combi volgens de man achter de kassa (terwijl ze op internet als set staan aangeboden, maarja)

Ook ben ik inmiddels begonnen met de "Case constructie" misschien dat ik er wel een mini CIP van ga maken :P
Oud 15-11-2007, 20:21   #17 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Zoek eens naar industriele connectors. Daar wordt ook veel gebruik gemaakt van meerpolige connectors op apparaten.
Oud 15-11-2007, 22:28   #18 (permalink)

Standaard

Nu ik dit hier zo lees heeft iedereen het over dat die XLR'retjes er niet voor gemaakt zijn.

Ok, maar kun je niet in de connector zelf van de (toch best redelijk dikke) pinnen de kabel eraf halen zodat je niks met de XLR bekabeling zelf te maken hebt, en je je molex kabel erop soldeert ofzow? Die pinnen lijken het me wel te houden of zit ik hier verkeerd?
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2007, 00:10   #19 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Er wordt juist gezegd dat die XLR connectoren het wel kunnen hebben Maar die vind ik zelf te lomp en niet te groot.

Die connectoren die ik in de eerste post heb staan, zijn geen XLR, al hebben ze er misschien wat van weg. Ik weet niet waar precies het kwaliteits verschil zit, maar volgens de site kunnen die maar 0,5 Ampere aan. En dat heeft hoogstwaarschijnlijk puur met de pinnen en de aansluitpunten ofzo te maken. Dus de kabels vervangen zal nie voldoende zijn.

Even een korte update, Ik heb besloten om toch maar gewoon een standaard molex te gebruiken. Kheb er een paar van een oude fan af geknipt en heb die erin verwerkt.

Het frame is inmiddels ongeveer af, alleen het plamuren, spuiten en de eind-montage moet nog gebeuren. En dat allemaal voor een test voedig waar ik weinig mee zal doen Ja ik weet het, klinkt beetje gek, maarja je moet toch wat als je geen ruimte hebt om een volledige case te modden :P
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schoonmaken Modulaire voeding. XlinkK Hardware Junkies 8 22-07-2007 20:54
IA: Modulaire Ultra voedingen Chimaera Shop Junkies 2 25-10-2004 20:25
[EL] voeding voor muis oplader Danjel Elektronica Junkies 12 2-08-2004 14:54
60cm rounded IDE cables met 2 connectoren? Casejunkie v1.1 Casemod Junkies 4 9-10-2003 22:15

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.