Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-09-2007, 22:37   #1 (permalink)

Stanm2's schermafbeelding

Standaard Muziek van mn pc naar mn stereo

Ik heb een video-kabel gekocht die begint met drie van die kleurtjes, rood, geel en wit, en eindigt met een 3,5 mm kabeltje ("3,5 mm kabeltje" weet ik niet zeker).
Het ging eigenlijk alleen om de muziek maar ik heb maar gelijk video gekocht, want misschien kan ik later daar nog iets mee doen!
Nou, ik sloot die kabel dus aan de achterkant van mn stereo aan en aan de achterkant van mn pc, de eerste week werkte alles nog perfect, maar nu gaat er opeens een harde zoem doorheen, je hoord nog maar een klein beetje de muziek.
Het licht niet aan mn stereo want als ik radio afspeel is het wel gewoon zuiver geluid.
Toen heb ik dat kabeltje aan mn MP3 aangesloten en toen was de muziek wel gewoon helemaal goed...
Dus het ligt waarschijnlijk aan mn PC, maar hoe los ik dit op?

Grtzz,...
Stanm2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-09-2007, 22:54   #2 (permalink)

Standaard

Er is een lipje in het stekkergat verbogen, daardoor maakt die nu met twee delen van het stekkertje contact.
Tenminste, dat was in mijn geval het probleem toen ik dat kreeg.

Je krijgt trouwens ook hetzelfde als de stekker op een vreemde manier niet goed is aangedrukt, al gecheckt?
Oud 29-09-2007, 23:16   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb het kabeltje nu niet even bij me.
Ik kan maandag, dinsdag en woensdag niet op internet!
Maar als het donderdag is heb ik dat gecheckt!

Grtz
Oud 30-09-2007, 12:38   #4 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Zet de uitgang van je pc een heel laag, 10% ofzo, en dan met je versterker bij regelen...
Oud 30-09-2007, 12:57   #5 (permalink)

Standaard

Ik heb een kabeltje met 1 rood en 1 wit stekkertje die in mn stereo gaat en gewoon zon standaard (groen dacht ik?) stekkertje voor de geluidskaart van je pc.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2007, 14:17   #6 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Is dat boeiend Ecokuiken?
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2007, 17:01   #7 (permalink)

Standaard

Onze natuurvriendelijke kakelaar weet waarschijnlijk niet dat dit vrijwel exact hetzelfde in elkaar zit als een kabeltje waar ook een video-tulp aan zit. Het heeft maar één lipje minder aan de jack. Als je de video stekker niet gebruikt dan gebeurt daar ook helemaal niets mee.

@Biokip, ik heb een zwarte stekker bij mijn pc, en goude stekkers aan mijn versterker.
Join me at #care...
Oud 30-09-2007, 17:07   #8 (permalink)

Standaard

Sorry voor de niet toevoegende waarde van mijn post :P Mischien hangt er aan de achterkant van je pc een ander los hangend stekkertje tegen je geluids uitgangen aan? Of iets wat kan storen. Bovendien kan het ook zijn dat je stereo te dicht bij je pc staat ofzo? In de gebruiks aanwijzing van mijn stereo meen ik ooit eens te hebben gelezen dat het storing kan veroorzaken als deze bij b.v een pc staat. Zelf heb ik hier overigens geen last van.. Zoek het uit zou ik zeggen
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-10-2007, 23:22   #9 (permalink)
Moderator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC_Vos
Is dat boeiend Ecokuiken?
Imho is jouw post ook niet van toegevoegde waarde, als er bijgestuurd moet worden pm je maar een mod.

Maar over de oplossing voor het probleem, ik denk dat mr.stijntje gelijk gaat krijgen het ziet er naar uit dat de buitenste ring van de tulp connector geen goed contact maakt. Als het niet aan de tulp connector ligt moet je naar de sleeve dat is de ring van de mini jack die het dichtste bij de kabel zit kijken, het kan zijn dat deze geen contact maakt.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-10-2007, 11:50   #10 (permalink)

Standaard

Waarschijnlijk is je aansluiting van je geluidskaart niet goed meer aangezien je een 3 polige mini-jack in een 2 poloige aansluiting hebt gedrukt.

Die kabel die jij beschrijft met 1 rode 1 witte en 1 gele tulp is alleen geschikt voor camcorders omdat er dus een langere jackplug aanzit.
Oud 2-10-2007, 15:01   #11 (permalink)

Standaard

Fout.
De audio jack heeft 3 delen, een ground en twee kanalen. (L en R)
Bij de video jack is het achterste (langere) gedeelte in tweeën gedeeld. Op het moment dat dit in een gewone geluids-uitgang geplugd wordt, komen dus zowel de echte ground, als de video-aansluiting op de ground van de audioaansluiting aangesloten.

De twee voorste puntjes zijn nog altijd L en R audio.

Voor verduidelijking twee plaatjes:
Audio jack
Video jack

Om terug te komen op het probleem van de TS:
Als hij wel goed aangedrukt zit, probeer dan eens een ander kabeltje. Als het dan nog steeds zo is dan zit het probleem waarschijnlijk in je geluidskaart waar je de jacks inplugt. (ervan uitgaande dat de stereo OK is) Da's minder leuk.
Oud 4-10-2007, 15:09   #12 (permalink)

Standaard

M'n audio dinges is niet kapot, want ik kan wel via mn mp3 afspelen.
Maar ik koop denk gewoon een nieuwe, als het dan nog steeds is heb ik pech.
Oud 6-10-2007, 19:10   #13 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Probeer eens van een datakabel of voedingssnoer waar zon plastic cilindervormig ding omheen zit, die eraf te slopen en om je geluidskabel te klemmen. Dit zijn ferrietkernen die zorgen voor ontstoringen van buitenaf. Misschien vangt de kabel wat magnetische straling vant een of ander op wat je daarmee kunt oplossen. Je moet dat ding dan zo dicht mogelijk bij de versterker houden.
Meestal zitten die dingen ook aan de connectorkant van je schermkabel wat naar de pc moet.
Oud 7-10-2007, 10:58   #14 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Hangt je PC toevallig aan een ongeaard stopcontact? Ik vermoed dat dit veroorzaakt wordt door lekstroom.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-10-2007, 13:10   #15 (permalink)

Standaard

Ik heb nu de kabels helemaal buitenom laten gaan en nu doet hij het wel, dus ik denk dat het ergens te dicht in de buurt zat ofzow, maar hij doet het .
Bedankt iedereen!!! :P
Deze topic mag gesloten worden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP]Stereo-mod Ice T Casemod Project Logs 32 2-04-2004 16:59
pc+stereo aarden Dj Tw@n Elektronica Junkies 10 28-03-2004 13:56
hoe sluit ik pc aan op men stereo QuincMan Elektronica Junkies 20 19-05-2003 14:51
lcd uit stereo squid Elektronica Junkies 7 9-04-2003 15:05
Stereo aansluiten op 2de aansluiting ? T-Mug Elektronica Junkies 2 11-01-2003 17:01

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.