Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-05-2007, 12:41   #1 (permalink)
jmw

Standaard Transformator met lawaai.

Ik weet zo niet of het in de juiste catogorie staat, maar goed.

Mijn pa heeft laatst bij een internet abloment een modem gekregen, waarbij natruurlijk een transformator zit voor de stroomtoevoer.

Maar nu,... Dit ding maakt een ongelijfelijke herrie (zoemtoon), dus hoe krijg je zoiets stiller?
(het gaat om z'n tranformator op een stekker)
jmw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-05-2007, 13:07   #2 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Het gebeurt wel vaker dat die dingen geluid maken, ik gok dat het een 50Hz toon is Je zou de adapter kunnen vervangen. Dan moet je even de specs noteren (spanning, stroom) en dan zoek je een andere met dezelfde spanning die minstens dezelfde stroom kan leveren.
Oud 25-05-2007, 17:40   #3 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dan heb je een maandagmorgen exemplaar gekregen... Idd, gewoon een andere halen ofzo... Het is waarschijnlijk de magnetische kern die door de wisselspanning gaat trillen. Dan zijn de ijzeren delen van de kern niet goed aan elkaar gelijmd.
Oud 26-05-2007, 02:25   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Dit zal inderdaad een transformator of een andere spoel zijn die trilt. Dit zou je wellicht op kunnen lossen door er een klodder lijm uit een lijmpistool op te gooien (als het een klein spoeltje is) maar het verstandigst is waarschijnlijk om een nieuwe adapter te kopen. Of deze laten vervangen door de leverancier, het ding is net nieuw en er zal dus nog garantie op zitten.
Oud 1-06-2007, 21:17   #5 (permalink)

Standaard

Het is inderdaad een goeie oplossing om een nieuwe te kopen. Maar wees wel heel zeker ervan dat je de goede specs hebt die egt precies kloppen, want ik neem aan dat de modem heel wat uurtjes gaat maken, (zoals velen dat wel doen) dus dan moet hij niet al die tijd op iets to hoge spanning, of te veel stroom zitten want dat is nogal slecht voor je modem denk ik.

P.S. Ik heb het ook gehad, maar ik heb hem een paar keer laten vallen :P en toen was het zoem geluid weg. Dit werkte ook bij m'n wekkeradio die een ingebouwde heeft en die ook zo'n -piep- geluid had.
Oud 1-06-2007, 21:24   #6 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Een apparaat trekt zoveel stroom als hij nodig heeft. Als de adapter dat niet kan leveren dan heb je een probleem, als de adapter meer kan leveren kan hij het lekker rustig aan doen :P
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PC maakt lawaai, wat nu? soundmouse Cooling & OC Junkies 15 22-07-2007 22:05
Lian-li display -> fans maken lawaai jokkos Cooling & OC Junkies 7 5-04-2007 11:21
Amper flow, veel lawaai? modder.exe Cooling & OC Junkies 2 1-03-2007 20:32
lawaai moet weg :P funkyduck Cooling & OC Junkies 29 8-02-2005 17:51
ati radeon Saphire 9800 Pro vs Lawaai rafkesafke Hardware Junkies 9 19-08-2004 18:02

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.