| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 oktober 2006 Locatie: Lost in space
| Ik weet zo niet of het in de juiste catogorie staat, maar goed. Mijn pa heeft laatst bij een internet abloment een modem gekregen, waarbij natruurlijk een transformator zit voor de stroomtoevoer. Maar nu,... Dit ding maakt een ongelijfelijke herrie (zoemtoon), dus hoe krijg je zoiets stiller? (het gaat om z'n tranformator op een stekker)
__________________ Eart will continue in space and will battle to sruvive.... Computers will rule the world!, we only give them a face! 1+1= calculator mod? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Het gebeurt wel vaker dat die dingen geluid maken, ik gok dat het een 50Hz toon is Je zou de adapter kunnen vervangen. Dan moet je even de specs noteren (spanning, stroom) en dan zoek je een andere met dezelfde spanning die minstens dezelfde stroom kan leveren.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dan heb je een maandagmorgen exemplaar gekregen... Idd, gewoon een andere halen ofzo... Het is waarschijnlijk de magnetische kern die door de wisselspanning gaat trillen. Dan zijn de ijzeren delen van de kern niet goed aan elkaar gelijmd.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Dit zal inderdaad een transformator of een andere spoel zijn die trilt. Dit zou je wellicht op kunnen lossen door er een klodder lijm uit een lijmpistool op te gooien (als het een klein spoeltje is) maar het verstandigst is waarschijnlijk om een nieuwe adapter te kopen. Of deze laten vervangen door de leverancier, het ding is net nieuw en er zal dus nog garantie op zitten.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 november 2006 Locatie: zwartsluis
| Het is inderdaad een goeie oplossing om een nieuwe te kopen. Maar wees wel heel zeker ervan dat je de goede specs hebt die egt precies kloppen, want ik neem aan dat de modem heel wat uurtjes gaat maken, (zoals velen dat wel doen) dus dan moet hij niet al die tijd op iets to hoge spanning, of te veel stroom zitten want dat is nogal slecht voor je modem denk ik. P.S. Ik heb het ook gehad, maar ik heb hem een paar keer laten vallen :P en toen was het zoem geluid weg. Dit werkte ook bij m'n wekkeradio die een ingebouwde heeft en die ook zo'n -piep- geluid had.
__________________ 1,6 ghz P4 256mb ram 40 gb hd 16xdvd en 1 blauwe en 1 rooie ccfl, deze hele pc voor € 7,99 :P |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Een apparaat trekt zoveel stroom als hij nodig heeft. Als de adapter dat niet kan leveren dan heb je een probleem, als de adapter meer kan leveren kan hij het lekker rustig aan doen :P
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| PC maakt lawaai, wat nu? | soundmouse | Cooling & OC Junkies | 15 | 22-07-2007 22:05 |
| Lian-li display -> fans maken lawaai | jokkos | Cooling & OC Junkies | 7 | 5-04-2007 11:21 |
| Amper flow, veel lawaai? | modder.exe | Cooling & OC Junkies | 2 | 1-03-2007 20:32 |
| lawaai moet weg :P | funkyduck | Cooling & OC Junkies | 29 | 8-02-2005 17:51 |
| ati radeon Saphire 9800 Pro vs Lawaai | rafkesafke | Hardware Junkies | 9 | 19-08-2004 18:02 |