| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| hallo, nu ben ik hier weer bij elektronica :P Ik was me kamer aan het opruimen en vond een lcd dat ik ooit uit een server had meegenomen. Hij heeft 16 pins wat wel gangbaar is voor een klein lcd schermpje. Nu zag ik ook een kabeltje dat een com poort kan zijn ( zo op het moederbord prikken en je hebt ene com poort denk ik? ) Mijn moederbord dfi lanparty ultra d heeft zo'n aansluiting en hij zag er precies hetzelfde uit als die van het lcd. Zouden jullie weten als ik deze hier zo op kan aansluiten? Ik wil niet mijn moederbord verprutsen met een klein lcd'tje foto's: ![]() compoort aansluiting, let op links boven ![]() lcd ![]() 16 pins ?? bvd als jullie iets weten ![]() com poort? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Daar durf ik gaan antwoord op te geven, ik weet niet wat er allemaal gebeurt op de printplaat waar het scherm opzit aangesloten. Waar heb je het schermpje uitgehaald/vandaan? Extra info, serie nummers enz... is miss makkelijk om er achter te komen wat het hoe en wat van de printplaat en schermpje is en doet.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Heb wat gevonden. http://forum.lcdinfo.com/viewtopic.php?t=561 Je kan dan altijd nog proberen om het LCD aan te sluiten via het standaard HD44780 schema.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ir poort/ irda poort. | ^n0c3r | Elektronica Junkies | 13 | 20-07-2004 09:26 |
| 25 drukknopjes via COM poort. | Freakazoid | Elektronica Junkies | 14 | 4-12-2003 17:24 |
| LCD display onbekend | DJD xtreem | Elektronica Junkies | 20 | 29-07-2003 10:45 |
| GND op LTP poort | CornNatron | Elektronica Junkies | 3 | 28-05-2003 22:07 |
| Laptop IR poort | xplodus | Elektronica Junkies | 5 | 13-03-2003 14:58 |