| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 februari 2003
| Ik zie op diverse Enermax PSU`s een regelknopje om het toeretal v.d. 80mm outtake fan te regelen. IS dit zelf ook te maken,en wat voor waarde potmeter moet ik dan gebruiken? Zet ik de potmeter gewoon tussen het kabeltje van de fan ? Graag uitleg en schema`tje indien mogeklijk. (Een schema van een enermax met zo`n potmetertje zou ook wel handig zijn, die kan ik echter niet vinden.) |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Ik kan evt ook het kabeltje van de fan naar buiten voeren en op de fancontroler aansluiten.. Exter gemaild, heeft leuk schakelingetje hiervoor met mini printje. Nu nog een mini potmetertje en alu knopje voor achterkant PSU. Moet ik voor alleen dat knopje een bestelling doen ergens, is te duur... Anders sloop ik een knopje van die zalman fancontroler,ding gaat er toch uit..(-te koop >( | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
De potmeter moet dan de hitte dissiperen, dus eentje van ongeveer 2 a 3 wat is dan bruikbaar denk ik (voor 1 fan van 0,2 A). EDIT: Net even geprobeerd met een gewone potmeter, werkt wel maar niet volledig van 0 tot voluit. De Enermax moet er toch weer uit, dus de simpelste oplossing:ik maak het kabeltje van de 80mm fan naar buiten en sluit het aan op de Zalman fanmate die ik nog had. | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
ik ga geen garantie claimen terwijl ik zelf fout geweest ben.Maar is een kwestie van diode en/of torretje volgens schema,ik repareer hem zelf wel, dan gaat ie naar mijn neef.Hij ook weer blij. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 80mm radiator waterkoeling... | SupReme | Cooling & OC Junkies | 2 | 29-07-2006 12:47 |
| Enermax UC-8ABS-B 80mm fan | TreboR | News & Review Junkies | 16 | 27-03-2005 15:05 |
| Vraag: Hoe maak ik een 120 mm fan regelbaar ? | Cupke | Elektronica Junkies | 8 | 11-07-2004 22:15 |
| CPU koeler met een 80mm fan | FonS | Cooling & OC Junkies | 8 | 29-01-2003 07:16 |