| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 oktober 2006
| Hoi, Ik heb hier nog en laptop staan waar ik niets mee doe en daarvan wil ik het 14" tft scherm op m'n vga aansluiten. De laptop zelf ligt al uit elkaar en het scherm is gedemonteerd. Het scherm: linkje: http://www.laserportal.nl/casemod/tft1.jpg Het kabeltje(excuus voor slechte foto.) linkje: http://www.laserportal.nl/casemod/tft2.jpg Denken jullie dat het mogelijk is om deze aan te sluiten op de vga, net zoals het PSone schermpje? Alvast bedankt voor degene die me verder helpt [/url]EDIT: Het scherm is nu volledig uit elkaar en op het stickertje staat NL10276bc28. Het is een NEC lcd.
__________________ Beginnend casemodder :P pc specs: Intel Celeron D 2,26 Ghz @ 3,00 Ghz. Cooler Master CPU fan. 350 Watt voeding. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 november 2006
| Het kan wel, ik heb het al is meer gelezen, het was een artikel met foto's. Die gast die dat had heeft er een fotolijst omgemaakt en aan de muur gemonteerd. het kan dus wel. ik kan het artikel zo niet vinden. Mischien even Google Raadplege? http://www.google.com |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 oktober 2006
| Google hielp me helaas ook niet verder. ![]() Ben inderdaad ook al op een site gestuit die zegt dat het wel kan, maar dan krijg je alleen 4 kleuren, en dat is ook niet echt rendabel om daarvoor zoveel te gaan solderen, en je vid. kaart op 't spel te zetten.
__________________ Beginnend casemodder :P pc specs: Intel Celeron D 2,26 Ghz @ 3,00 Ghz. Cooler Master CPU fan. 350 Watt voeding. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 december 2006
| Hallo!! Ik heb deze Topic door gelezen en ook de tutorial van deze link en ik heb nog een antaal vragen over. Ik heb een oud letop gekrijgen en met deze oud letop kun ik bijna niks aan doen. Dus ik wil de TFT op mijn computer zetten, maar ik heb problemen met het. Er zijn verchielende draden met verchielende kleuren maar ik heb allen maar twee sorten zwart en rood. Ook ik heb meer draden dan op de tabel zijn. ![]() Ik heb zo. ![]() Het model van mijn LCD is --- SANYO LCM 5483 24NTK ![]() Ik heb bij google niks gevonden... daaroom ik heb gevraag. Mischien jullie kunnen aan mij helpen. :P Dank jullie wel!! Er Patuky!! ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| TADA ... KLIK Heeft me een uur zoeken gekost, ik ben echt gek :P . Maar goed ik hoop dat je er wat aan hebt, of het werkt en welk draadje nummer 1 is en 2 enz... ik weet het niet, zonder datasheet kom je niet ver.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 oktober 2006
| Er is wel een site die verkoopt kits voor schermen om ze te kunnen aansluiten op de vga. Ik zal eens kijken of ik de site nog kan vinden. EDIT: Misschien heb je hier wat aan: KLIK! Zij verkopen lcd controllers, zelf weet ik niet voor welke schermen ze geschikt zijn. En de prijzen zijn in dollars, ik zal nog eens verder zoeken. Nog een linkje: KLIK! Daar kun je kijken of er lcd controllers zijn voor jou scherm, er staan verschillende van nec tussen maar ik kon er geen vinden die voor jou scherm geschikt zijn. Anders moet je zelf kijken. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Als je geen datasheet kan vinden dan is de kans vrijwel 0% dat je het aan de praat kan krijgen op de VFC connector. Een controller kopen is bijzonder onvoordelig (koop dan een 2e handse 15" TFT voor weinig) en de resultaten zullen teleurstellend zijn als je er uberhaupt een kan vinden geschikt voor je paneel. Zulke projectjes zijn alleen voorbehouden aan de echte elektronika freaks. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [VR] goedkope laptop | WatehveR | Recycle Junkies (V&A) | 0 | 9-09-2007 11:41 |
| LCD laptop in PC bouwen | bram2202 | Casemod Junkies | 2 | 18-11-2005 12:49 |
| Laptop - idee | Niek | Casemod Junkies | 3 | 15-09-2005 19:11 |
| TFT laptop kapot | Hardware Junkies | 3 | 17-02-2005 16:52 | |
| Lcd laptop | redostrike | Elektronica Junkies | 2 | 5-12-2004 14:28 |