| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006 Locatie: Ndal
| Hallo Alleemaal ik ben een beginnende 'casemodder' en ik heb wat uit men zijplaat van de pc gezaagt en plexglas achter gedaan.. en ik wil er een AC Ryan TWIN-30 CCFL Light 30 Cm, Blauw in plaatsen maar ik weet niet precies hoe ik het in mijn 'power supply ' aansluit kan iemand mji helpen >?!!1 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| De rode draad van de ccfl invertor moet je op de gele draad van de molex aansluiten en de zwarte draad van de invertor op de zwarte draad langs de gele. Dit is de 12V lijn van je pc, die spanning heeft je invertor ook nodig om je ccfl te laten werken. Als je niet aan je molex stekkers wilt knippen kun je ook een molex stekker kopen en die zelf in elkaar zetten. Volgens mij staan op www.conrad.nl van die nog-niet-aangesloten molex stekkers. Anders een molex splitter kopen en die afknippen werkt ook.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003
| Normaliter is het gwn plug & play hoor. Als je dan ff het gezonde verstand gebruikt moet iedereen dit klusje eigenlijk kunnen klaren. Kwestie van molex inpluggen in vrije molex van de voeding, kabeltje in invertor pluggen en vervolgens CFFL in de invertor pluggen. Niet bepaald moeilijk, tòch?!
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Ik heb ze van sharkoon maar daar zit zelfs een beschrijving bij..., dacht dat dat eigenlijk wel standaard was....
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb ccfls van een ander merk, daar zit geen molex plug aan. Gewoon een connector met draden.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003
| Pak de soldeerbout uit de kast of koop elders een molex connector, je kunt ook een ene kopen met 2 aansluitingen zodat je hem er ergens tussen kunt verstoppen... B.vMolex---CFFL----HD Ps. kun je meteen ff de bende meshen! ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| ccfl lampen los aansluiten | estricker | Elektronica Junkies | 0 | 18-07-2006 01:46 |
| car tft aansluiten op pc? | HoRiZoN | Elektronica Junkies | 6 | 12-08-2005 14:59 |
| LCD aansluiten | royvuurwerk.tk | Elektronica Junkies | 7 | 3-05-2005 00:54 |
| LCD aansluiten | brantje | Hardware Junkies | 1 | 4-03-2005 13:44 |
| 92mm round ccfl en 120mm round ccfl | Mojo^PowaH | Casemod Junkies | 10 | 18-08-2004 23:55 |