Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-08-2006, 15:44   #1 (permalink)

Standaard CCFL vraagjes

Voor mijn project ben ik van plan om 4 CCFL's te plaatsen. Het gaat hier om 2 TWIN packs.
Momenteel heb ik nu 1 TWIN pack blauwe CCFL buizen thuis liggen (was er maar 1 op voorraad), maar nu komt het probleem de draden van de inverter naar de buizen is te kort en ik heb gelezen dat je deze beter niet kan verlengen!
Dus is mijn vraag: mag ik de draden die van de inverter naar de aan/uit knop wel verlengen, het lijkt mij wel, omdat ik dacht dat deze alleen waren om de stoomkring te onderbreken ofniet?

En kan ik de behuizing van de inverter ergewoon af laten en het printplaatje zo in me kast monteren? Het scheelt een bult ruimte. Ik dacht dat dit wel mogelijk was alleen moet ik er voor zorgen dan de printplaat niet in aanraking komt met aluminium, dmv een stukje schuim/foam aan de onderkant van de printplaat te plaatsen!

Ik weet niet of dit allemaal mogelijk is wat ik nu wil daarom post ik het hier even om jullie naar mijn ideën te laten kijken!
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-08-2006, 15:52   #2 (permalink)

Standaard

Die 12 volt en GND lijn kun je idd gewoon verlengen, het is wel link om die inverter bloot te stellen, het is toch zo'n 1000 volt... En er zit niet voor niets zon groot kastje omheen.
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-08-2006, 18:38   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeaceMaker
Die 12 volt en GND lijn kun je idd gewoon verlengen, het is wel link om die inverter bloot te stellen, het is toch zo'n 1000 volt... En er zit niet voor niets zon groot kastje omheen.
1000V?
Ik heb niets gevoeld toen dat bakje bij mij open lag hoor
Jethro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-08-2006, 18:53   #4 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

In sommige gevallen zelfs zo'n 10.000 Volt. Gewoon zorgen dat die delen van de inventor waar hoogspanning op staan geisoleerd zijn, dan is er als het goed is niets aan de hand. Handigste is dan alsnog om het hele printplaatje af te dekken. Dus eigelijk is het het handigst lijkt mij om het orginele kastje er omheen te laten zitten.

Das idd een hele schok.
Oud 17-08-2006, 23:52   #5 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een aantal keren al die stroom gevoeld, het is vervelend, pijnlijk, en je huid wordt wel zwart op de contactpuntjes, maar echt schadelijk is het ook weer niet volgens mij. Of heb ik nou zo veel mazzel gehad :P

(Multimeter maakte er trouwens 650V wisselstroom van, en 800V wisselstroom bij een ander type inverter)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagjes brantje Elektronica Junkies 31 27-06-2005 10:22
Vraagjes booger Hardware Junkies 1 16-05-2005 22:45
92mm round ccfl en 120mm round ccfl Mojo^PowaH Casemod Junkies 10 18-08-2004 22:55
Temperatuur vraagjes thewouter Hardware Junkies 9 12-11-2003 18:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.