Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-06-2006, 17:33   #1 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard PSU modden

K, paar echte noob vragen, maarja ik moet ze toch ff stellen voor de zekerheid.

Ik was van plan een voeding te modden naar test PSU, overal tutorials...dus geen probleem. En hoe het moet...is ook eigenlijk geen probleem.

Ik kwam dus bij zon 2e hands zaak en ze hadden er nog 1 ATX voeding liggen voor het belachelijk hoge bedrag van €1,-

Ik dat ding open schroeven en de draadjes de atx stekker bekeken...eerste "probleem" Compaq gebruikte toen blijkbaar andere kleuren op de ATX dan de standaard. Op de plek waar het groene draadje hoort te zitten, zat een wit draadje. de 1 ground links, en 3 ground draden rechts ervan klopten echter wel en een aantal andere draden die ik kon controleren klopten wel. Dus ik dacht....steek dat draadje in die witte en de ander in een ground....stekker in het stopcontact en er gebeurde.....niets, geen actie....ik heb hier geen multimeter bij de hand dus kan niet controleren of er stroom door loopt, en om nou ff wat aan de molex te hangen om te kijken wat er uit komt lijkt me ook niet alles.

De Fan draaide ook niet, wat voor mij lijkt dat het tie gewoon dood is. Maarja, je weet maar nooit, ik neem namelijk aan dat als je de voeding aansluit op die manier dat de fan het dan ook gewoon doet.

Nou zou ik natuurlijk niet te veel mogen verwachten van een oude PSU van €1,- maar toch maar ff voor de zekerheid.
-Gaan fans altijd draaien als je de voeding aanzet? of zit er op de atx stekker ook nog ergens een draadje dat via het moederbord de fan aan stuurd?
-iemand nog een andere goede manier om te testen?

En dan denken er mensen....zelfs de moeite om dit postje te maken is me te veel voor €1,- Maarja, het was de enige atx die ze er nog hadden liggen...
Oud 22-06-2006, 21:14   #2 (permalink)
Administrator

Standaard

Zoals ik al zei had ik die kabel brug gemaakt en er gebeurde niets. Ik ben nu even aan het zoeken geweest naar kleuren schema's/voltage schema's en van wat ik heb kunnen vinden heb ik wel de goede draadjes gelinkt. Aankomende week maar ff een multimeter meenemen naar mn studentenkamertje...maar ik ga er toch maar vanuit dat tie dood is...
Oud 22-06-2006, 21:19   #3 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Bij die compaq gevalletjes moet je als het goed is de oranje en de zwarte kabel aan elkaar lussen. Dan gaat ie aan. Tenminste volgens de pinout die hier te vinden is.

edit: ow lomp, die link is Dell. Mwa, het valt iig te proberen. :P
Blackcrown is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2006, 22:22   #4 (permalink)
Administrator

Standaard

lol, ik dacht al...wat moet ik met dell, maar de oranje kabeltjes hier zijn de +5V kabeltjes...dus denk niet echt dat tie dan aan gaat En het zou dan trouwens de Power-ON moeten zijn...niet de power-good , dus de grijze en een ground....
Maar expirimenteren laat ik eerst ff voor wat het is....heb ik namelijk al geprobeerd...resulteerde in een gesprongen aardlekschakelaar, en een prikkende hand
Oud 15-07-2006, 10:23   #5 (permalink)

Standaard

probeer er is een belasting een te hangen een zware weerstand ofzo

of een cd rom drive
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ZRM modden sukkeltje456 Casemod Junkies 6 5-12-2007 18:10
Modden op de PcX _ferry_ Events Junkies 6 2-02-2005 17:44
Muis Modden Elektronica Junkies 2 10-04-2004 13:45
Dé mod-tool modden bytework Casemod Junkies 13 6-04-2004 20:18
Wil je ook je harddisk modden? Daffy_Duck Casemod Junkies 8 20-01-2003 16:39

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.