| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb gisteren een RAID-controller binnen gekregen en die heeft voor alle SATA-poorten een aansluiting voor 2 LED's: één voor schijf-activiteit en één om te laten zien als een schijf defect is. Nou leek het mij wel mooi om hiervoor tweekleuren-LED's te gebruiken, blauw voor activiteit en rood voor defect. Probleem is echter dat ik hiervoor common anode LED's voor moet hebben. (+ in het midden en een aparte - voor beide kleuren) En die zijn helaas vrijwel onmogelijk te vinden. Ik had dus bedacht dat ik op de een of andere manier dit moet omzetten. Ik weet echter niet precies hoe ik dit zou moeten doen. Kan ik hier voor optocouplers gebruiken? Dus de anodes van de opto's aan elkaar hangen en dan de kathodes aan de aansluitingen op de controller? Dan kan ik met die optocouplers en wat transistors zelf wel een geschikte voeding maken voor de LED's.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Ik heb nog wel een common anode Rood/blauwe duo led voor je liggen. Die heb ik eens bij een IA van word-led.com gekocht. Je zou ook een common anode rgb led kunnen kopen. Een schakeling maken met enkele inverters is ook mogelijk, maar neemt weer veel ruimte in beslag. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb er 8 nodig :P Ik zal eens contact opnemen met World-LED, of die wellicht common anode red/blue LED's kunnen leveren. RGB heb ik ook aan zitten denken, maar dan moet ik die weer gaan afstellen enzo, dat lijkt me ook niet alles...
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Tuurlijk :P Silly me ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Van AT case naar ATX, hoe? | bytework | Casemod Junkies | 3 | 30-03-2004 23:03 |
| van AT naar ATX | Pepz0rZ | Casemod Junkies | 7 | 28-09-2003 22:17 |
| PC naar TV | Jessy | Hardware Junkies | 12 | 27-05-2003 22:53 |
| Opzoek naar een HD | SaddY | Hardware Junkies | 13 | 7-05-2003 19:42 |