Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-06-2006, 16:46   #1 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard Extra voeding

Hey,

ik vraag me af, kan je een 2e voeding in je mod bouwen?
zegmaar, dat ik er 1 gebruik voor alle casemod stuff (neon, fans etc...), en 1 voor alle benodigde onderdelen (moederbord, dvd=drive, harddisk...etc.)

Alvast bedankt!

SupReme
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 16:55   #2 (permalink)

Standaard

Tuurlijk, moet je wel ff een aan en uit knop maken(het groene kabeltje en een zwart kabeltje in de ATX moeten verbonden worden wil de computer aangaan), maar bedenk je wel dat ze dan afzonderlijk werken. Is mss ook wel handig.
Oud 13-06-2006, 17:03   #3 (permalink)

Standaard

ja, dat is juist de bedoeling, dat als ik er ben, de Casemod stuff aan staat, en als ik me pc als server laat draaien 9dan ben ik er meestal niet) de casemod stuff uit kan zetten. en het geeft ook wat mee ropties om spullen aan te sluiten, want met me voeding die ik nu heb (van 300 watt...) kan e rniet zoveel meer op. en dan juist wel
Oud 13-06-2006, 17:29   #4 (permalink)

Standaard

of je koopt een 350watt en maakt een schakelaar tussen al jou casemod stuff... zoals ik heb 1 schakelaar achter de pc die al mijn neon uitschakeld behalfe de vans maar die moetten wel draaien vooral met dit weer..
N!ck.nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 18:45   #5 (permalink)

Standaard

als je de 2 startdraden van de 2 voedingen verbindt start de 2e automatisch mee.
ik zou ook gewoon een schakelaar maken.
Oud 13-06-2006, 18:48   #6 (permalink)

Standaard

Eigenlijk wel een goed idee was ik nog niet opgekomen... Jammer dat ik te weinig ruimte heb in mijn case...
Maar kan je dan ook gewoon een voeding kopen waar al een aan/uit knop op zit? of is dat niet goed en moet je er tog zelf een zien te maken?
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 18:57   #7 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

@ N!ck.nl & SupReme: Lees eerst even de regels voordat je een bericht plaatst, en dan met name punt 1.3: Taalgebruik. Je wordt geacht op dit forum normaal ABN te schrijven, en daar horen ook hoofdletters en leestekens bij. Verder zou met name N!ck.nl beter op spelling kunnen letten.

Wat betreft je plannen. Persoonlijk zou ik geen 2e PSU nemen voor je CCFLs en fans en overige zaken. Je kunt beter ergens een schakelaar tussen zetten zodat je die zaken gewoon op dezelfde PSU kunt aansluiten. Als je PSU dit niet aankan dan is het aan te raden een nieuwe, krachtigere PSU aan te schaffen. Voor vrij weinig geld heb je tegenwoordig al een 400 watt PSU van degelijke kwaliteit. Hierdoor krijg je een stabielere pc en bespaar je een boel ruimte, stroom, lawaai en moeite.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2006, 22:53   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
@ N!ck.nl & SupReme: Lees eerst even de regels voordat je een bericht plaatst, en dan met name punt 1.3: Taalgebruik. Je wordt geacht op dit forum normaal ABN te schrijven, en daar horen ook hoofdletters en leestekens bij. Verder zou met name N!ck.nl beter op spelling kunnen letten.

Wat betreft je plannen. Persoonlijk zou ik geen 2e PSU nemen voor je CCFLs en fans en overige zaken. Je kunt beter ergens een schakelaar tussen zetten zodat je die zaken gewoon op dezelfde PSU kunt aansluiten. Als je PSU dit niet aankan dan is het aan te raden een nieuwe, krachtigere PSU aan te schaffen. Voor vrij weinig geld heb je tegenwoordig al een 400 watt PSU van degelijke kwaliteit. Hierdoor krijg je een stabielere pc en bespaar je een boel ruimte, stroom, lawaai en moeite.
Sorry voor mijn fouten maar ik kan er zelf ook niet veel aan doen... ben geen buitelander ofzo maar mijn spelling is vannaf de basis school verneukt door mijn leraar en op de middelbare school hadden ze er mij ook niet echt me gehoplen, en het is gewoon het slechtste vak wat ik heb. Ik zal er proberen rekening metehouden maar verwacht niet dat ik super er in ben want, Ik heb het probleem als sommige... intreseert het mij niet doe ik het niet... maar ik zal er aan werken
N!ck.nl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2006, 11:13   #9 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk hebben we begrip voor ieders problemen. Een simpele tip om je zinnen iets makkelijker te maken (voor jezelf en dus ook voor ons) is je zinnen kort te houden. Probeer niet alles in één zin te zeggen, je mag het best over meerdere zinnen verdelen. Dus punten in plaats van comma's Suc6 iig.

Back ontopic?
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-06-2006, 14:40   #10 (permalink)

Standaard

Ik had ook zoiets in mijn achterhoofd en ga daarom ook nieuwe PSU kopen, namelijk de asus a45ga(450watt). Nu wou ik even vragen of deze PSU krachtig genoeg is om dus je hele pc op aan te sluiten en 4 neon balkjes e.d.

m.v.g. rush
Oud 14-06-2006, 14:51   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel een goed idee was ik nog niet opgekomen... Jammer dat ik te weinig ruimte heb in mijn case...
Maar kan je dan ook gewoon een voeding kopen waar al een aan/uit knop op zit? of is dat niet goed en moet je er tog zelf een zien te maken?
Ik wil graag antwoord :P
Oud 14-06-2006, 14:57   #12 (permalink)

Standaard

@ loekkie, neen dat kan je niet de aan en uit knop schakelt de volledige voeding uit dus ook de stroomtoevoer naar je hardware componenten zoals moederbord e.d. !!!

@ Koradhil, over spelling gesproken, komma schrijf je met een k en niet met een c !!!
Grtz
Oud 14-06-2006, 15:05   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil

Sorry voor mijn spelfouten en/of interpunctie. ik typ nogal verrot.

Ik heb nu een 300 Watt voeding. Ik heb er nu 2 CCFL's in zitten, en ik vraag me af, of ik nog via een molexen split, er een fan op aan kan sluiten. Dus, of ik een krachtige genoeg voeding heb. of is het niet verstandig? (en blaas ik zo mijn pc op :P )
Oud 14-06-2006, 15:08   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
@ loekkie, neen dat kan je niet de aan en uit knop schakelt de volledige voeding uit dus ook de stroomtoevoer naar je hardware componenten zoals moederbord e.d. !!!
Dat snap ik als je alles[cd-rom, dvd, floppy, neon] op 1 voeding doet valt alles uit ja!
maar als je er 2 neerzet: de 1e sluit je alle stuff aan die er normaal ook aan zit[cd, floppy, dvd] en op de 2e zet je verlichting en andere mod stuff...
kan je dan niet een 2e voeding kopen met een aan/uit knop?
want dan gaat de andere voeding niet uit en blijven de 'gewone' hardware draaien...
of als je de 2e uitzet gaat dan ook de 1e uit???
Oud 14-06-2006, 15:21   #15 (permalink)

Standaard

ik stel voor
je koopt 1 goede voeding
je plaats een schakelaar tussen de ene molex die je neon e.d. van stroom voorziet en die kan je dan aan en uit zetten zonder dat de componenten aan en uit gaan
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extra fan in de voeding. DH Casemod Junkies 3 1-09-2005 10:20
extra fans? koenus Cooling & OC Junkies 6 8-10-2004 18:21
extra harddisk Speedyweedy15 Hardware Junkies 16 18-07-2003 21:23
Extra voeding nodig, zo ja waar....? Raven Elektronica Junkies 12 14-06-2003 08:54
extra fan op heatsink sOlAr Elektronica Junkies 10 10-06-2003 11:08

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.