| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 januari 2005
| Heuj Folk's Ik ben een heel tijdje weg geweest, druk met werk, thuis, vriendin, etc etc. Maar goed. Het volgende doet zich voor: Ik liep tegen een gfx lcdtje aan bij ons op't werk namelijk deze Klik Toshiba t6962c Ahfijn dus ik schema's/ specs opgezocht. Daar even Dit van gemaakt. Verder nog even een beetje spanning uit m'n voeding getrokken en lcd studio geinstalleerd (plus alle drivers). Dan toch nog alles even een keertje nameten. en dan spanning erop: Klik En dan kom ik op de nare conclusie HIJ DOET HET NIET GOED...... Weet iemand Hoe Dit zou kunnen? ik heb echt werkelijk alles al geprobeerd (printerp instellingen veranderen, andere poort, andere computer, andere software, 5 keer alles doorgepiept, alles een paar keer op nieuw gesoldeerd, ander lcd gepakt, etc etc). Tevens heb ik de search geprobeerd (ook die van GoT) een al wel honderd potjes gegoogled. Heeft iemand hier een oplossing voor? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Nauw, waar heb je het LCD gevonden onder een berg met rotzooi, kan je wel vertellen dat het scherm van een LCD niet van zware dingen houd. En je weet 100% zeker dat je alle pinnen goed hebt aangesloten. Het LCD kan ook dood zijn. P.S. zag op de eerste foto dat je meerdere LCD's hebt gevonden.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Dat lcdtje wat je op de eerste foto ziet is een heel klein gfx schermpje.. zonder ook maar iets erbij (schema's, pinout's ) Het enige wat bekend is is dat er een t6963c op zit. Maar heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 november 2005 Locatie: Tilburg
| Ik denk niet dat ik een oplossing voor je probleem heb. Maar kan het niet zijn dat er op de printplaat waar deze lcd op zit ergens een kortsluitingkje veroorzaakt wordt? En wat bedoel je precies met "ander lcd gepakt" ? Heb je een totaal andere LCD gebruikt en kreeg je toen nog hetzelfde probleem?
__________________ <a href="http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=12130"> [Cip] Green Dragon</a> [Cip] Radio mod |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2004 Locatie: Wassenaar
| Het kan zijn dat de metalen behuizing die daar omheen zit niet goed genoeg the polarisatie film (of in ieder geval dat glaasje dat het metalen frame op de lcd drukt) op het lcd drukt. Dit kan je checken door beetje op de plekken waar hij niet alle pixels weergeeft te drukken (niet heel hard natuurlijk) en als je dan pixels ineens ziet verschijnen kan dat het zijn. Dit was namelijk bij mijn lcd het geval nadat in de metalen behuizing eraf had gehaald en niet goed had terug gedrukt.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
nu had ik gevraagd of ik er 1 mocht hebben en dat mocht. Dus is hem aangesloten Alles 10 nagemeten (heb als eerder een printerpoort opgeblazen!) en toen toch maar aangesloten en kom ik er achter dat hij het maar half doet alleen de bovenste helft...Dus ik een andere gevraagd die zowieso goed moest zijn (even getest aan een aparte besturing van die oude machine) en toen thuis aan exact de zelfde aansluiting gehangen blijkt dat die het ook niet doet... tevens heb ik alle specs van de t6963c opzezocht en lijkt allemaal goed te zijn gesoldeerd (nagemeten met multi) Verder heb ik ook even onder microscoop even alle verbindingen opnieuw vertint (bij me oude baas) maar helpt allemaal niks waar zou dit aan kunne liggen? Alvast bedankt voor alle oplossingen...:P | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Welke versie LCDstudio? - heb je de goeie afmeting ingegeven? Krijg je de 'welcome' teks? Lijkt op een 128x128 - probeer ook ander LPT modes in je BIOS, EPP is meestal goed maar probeer ook de andere. - welk aansluitschema heb je gebruikt? - probeer eens op een andere PC, dan weet je in ieder geval of het aan je LCD of PC ligt |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lcd Studio 2.0 Gebruik ik hiervoor. In de spec's van mijn lcd Staat dat het een 128*160 betreft. Ja heel apart ik krijg wel de welcome tekst Maar die staat bovenaan de onderste helft van het LCD licht een beetje raar (sneeuw) op. Ik heb alle lpt modes gebruikt maar met 1 krijg ik een beetje beeld (met degene diek nu dus gebruik). Voor het schema dak heb gebruikt---> Klik Andere pc heb ik ook al geprobeerd zonder enig resultaat. De Groenten..:P[/url] |
| | |
| | #10 (permalink) |
| ok dus het ligt aan lcd/bekabeling. - hoe lang is de kabel van LCD>LPT? mag niet te lang zijn, 1 meter moet kunnen - heb je RESET nog ergens aan gesoldeerd, of zoals in dat schem met schakelaar naar GROUND, of is ie niet aangesloten - vergeet niet pin 18~25 op de LPT connector kort te sluiten en op de GROUND van de (LCD) voeding aan te sluiten - voedt je de LCD met externe /aparte voeding of door de PC zelf? als je in LCDStudio iets op het scherm zet en naar de onderste helft sleept, komt het dan gebroken over of zie je daar niks van? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Hmz... -de kabel zal ongeveer een meter zijn ja dat klopt - De reset zit gewoon op 10 en word geschakeld naar GND(in het schema staat 9 dat weet ik maar ik heb even met de multi nagemeten dat reset toch echt op 10 zit.) -Alle grounds zijn doorgesoldeerd. - Ik voed hem gewoon via de +5 van een molex+ -12 van het mobo. Als ik in lcdstudio iets op de onderste helft zet zie je ook niets veranderen...? sneeuw blijft sneeuw. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| RESET mag niet direct naar GROUND geschakeld worden, alleen met een schakelaar. Of je sluit hem helemaal niet aan; T6963 heeft de RESET internal op +5 staan. Heb je een datasheet van je LCD? Niet alle T6963C LCD's zijn gelijk qua pin layout. En aangezien je; - 100% zeker weet dat de LCD werkt - niet aan de PC ligt moet het toch aan de bekabeling / pin-layout liggen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| [quote="coorz"]RESET mag niet direct naar GROUND geschakeld worden, alleen met een schakelaar. Of je sluit hem helemaal niet aan; T6963 heeft de RESET internal op +5 staan. Jah ik heb hem ntuulk wel met een schakelaar gedaan..:P. Data-Sheet: http://forum.lcdinfo.com/viewtopic.php?p=838&highlight= (dan eve de eerste link aanklikken) Kan het niet aan de aansturing liggen? Bij mij op 't werk zeiden ze dat je deze schermen als 2 aan moet sturen ofzo |
| | |
| | #14 (permalink) |
| ow! Je hebt dus een afwijkende T6963C Als je dus inderdaad de versie hebt die als 2 schermen moet worden aangestuurd zal je moeten lobbyen bij de LCD software auteurs voor een driver aanpassing.Voor LCDStudio kan je terecht op het forum, zal Ray blij mee zijn; nog meer werk ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Hallo daar zijn we weer...! Ik heb dat oude lcd aangepakt en een heel eind weggeslingerd.. (nee hoor geintje)Maar ik heb even op marktplaats gekeken en via daar een ander 128X160 lcd gekocht en daar is -21 volt voor nodig (contrast) om aan te sturen ieman enig idee hoe ik dit kan creeren? eerst had ik gwoon -12 uit me voeding getrokken. |
| | |
|
| « Gezocht!
|
autoradio op psu » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL lampjes branden maar half | rxr | Elektronica Junkies | 1 | 23-04-2007 20:41 |
| [TV] Sateliet met reciever en decoder maar hoe werkt dit? | Baboon | Elektronica Junkies | 10 | 8-12-2004 16:22 |
| Half Life 2 uitgespeelt maar ...het einde ? | Raptor | Area 1337 | 8 | 19-11-2004 10:33 |
| 3000+ werkt wel op oude bios maar niet op de nieuwe | SteaRic | Hardware Junkies | 5 | 25-02-2004 22:41 |
| Half-Life.......... | Mr. van Dooremolen | Software Junkies | 9 | 18-06-2003 20:32 |