| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Rotterdam
| Hallo. Ik wil graag gewone boxen kopen wat je in de woonkamer zeg maar hebt. Maar die hebben zo'n zwarte en rode draad die je in een "gat met een klep" moet klemmen. Maar wat ik wil doen is deze aansluiten op mijn pc. Kan dit? Zoja, hoe? ps: het moet niet te duur worden
__________________ "CJ, bedankt voor de leuke tijden" |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2005
| Bedoel je gewoon stereo boxen? Indat geval. Als je je radio niet aan je pc wilt hangen deed ik het vroeger altijd zo: Als ik dan een losse box wou hebben voor mp3 ofzo, dan pakte ik altijd oordoopjes. Knipte het snoertje door de midden. Dan moet je de helft met het plugje houden. Dan pak je je box met die rode en zwarte draad en die maak je aan de snoertjes vast van je doorgeknipte oordoopjes. Zo werkte het vroeger altijd bij mij. :P
__________________ Nvm |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ "CJ, bedankt voor de leuke tijden" | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2005
| Ja of zo'n kroonsteentje er tussen. Zo heten die dingen toch? En anders inmekaar draaien ja. Dat werkte meestal ook wel om te testen. Maar bij meerdere boxen meot het denk ik ook lukken. Al heb je goeie geluidskaart kan je de boxen apart doen of per setje natuurlijk :P
__________________ Nvm |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ja en dat is dus de lompe oplossing. Je gaat je geluidskaart veel te zwaar belasten. Dat zal wel een tijd goed gaan, maar niet voor eeuwig. Nu de nette manier PC > jack naar tulp kabel > Versterker > speakerkabel > box Zo gaat er zeker niets kaduuk, de jack in de line out stoppen, en in de line in in de versterker. Als je geen versterker hebt, kun je ook de line in van een gewone stereotoren pakken (zit ook een versterker in). Owja nog iets... ik ben benieuwd als je die boxen nog kunt krijgen. Ik werk zelf bij de gamma (als bijbaantje) en bij ons en de gamma's in de buurt zijn ze overal op. Ik heb zo ongeveer heel midden limburg ervoor afgebeld voor een klant.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #7 (permalink) |
| KLIK Precies zo'n ding tog? En dan naar die versterker... Ik zal kijken of ik een goedkope 2ehandse versterker kan regelen -edit- kan ik ook een autoversterker gebruiken :P
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ja autoversterker kan zeer goed zelfs, moet je alleen ff een goede adapter zien te vinden, die de ampere's aankan. Kun je eventueel zelfs een computervoeding voor gebruiken. Die autoversterkers hebben ook een tulp ingang. p.s. leest de vorige post van mij nog maar eens, heb hem aangepast mbt de boxen.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Op marktplaats e.d zijn genoeg goede versterkers te vinden. Ik denk dat je voor iets van 40 euro ofzo, wel iets leuks kan vinden. Je hoeft niet te zoeken naar een 250W versterker ofzo, je staat verstelt hoe hard een 1W versterker al kan gaan. Ik heb twee versterkers gehad, een Pioneer SA 6300 en nu een Marantz PM310, beide rond de 2x 25W, en dat is hard genoeg om burenruzie's mee te maken, dus veel meer is onzin. Verder, verwacht niet teveel van die speakers, voor 20 euro koop je budget meuk. Het klinkt waarschijnlijk beter dan een standaard set PC speakers van plastic die je gratis bij een PC krijgt, maar verwacht geen wonderen .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
@ die ene daarboven: Bij mijn gamma hebben ze die speakers nog d8 ik en ze hebben die speakers ook eerder gehad tog :P. Even nog een vraag. Doen die leds het als ik het gewoon aansluit op die versterker?
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ff een vraag waar kan ik die jack naar die tulp kabel kopen :x Trouwens me pa had nog een versterker liggen dus die probleem is al opgelost. edit KLIK Zulke heb ik nodig tog
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
en die boxen heb iik ook gekocht edit F*CK die boxen hebben geen kabels om ze aan te sluiten richting die versterker gvd. Kan ik die kabels ook los kopen?
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ruis uit boxen | Pawiro | Hardware Junkies | 1 | 18-02-2007 14:24 |
| Boxen zeggen piep | Edje | Hardware Junkies | 34 | 15-11-2006 21:45 |
| boxen+geluid in case verwerken | Amazing | Elektronica Junkies | 13 | 2-11-2005 19:45 |
| 2 sets boxen | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 6 | 15-03-2004 06:14 |
| Split kabeltje gebruiken voor boxen. | defecto | Hardware Junkies | 11 | 15-12-2003 10:16 |