| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Kijk, ik wil dus een lcd aansturen zonder pc, het wordt dan een kleine met zo'n hd44780(ofzo :P) controller, dus parallel. Kan ik met een of ander ic dus hier een tekst op laten zien zonder dat ik hem continu op een pc hoef te hebben? Het gaat erom dat ik met een lcd aan m'n tas kan rondlopen waar wat op staat :P |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: Roden, Drenthe
| Ja zit ik ook al over te zoeken op het inet...maar dan wil ik wel dat je bijvoorbeeld met een knopje of een signaaltje de tekst kan veranderen, en dat er dan bijvoorbeeld een aantal teksten in staan waar je uit kunt "kiezen". Ben niet echt bekend met Atmels enzo
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Haha, leuk man, 'k kreeg net het nieuwe blad van Maxim IC, en daar stond iets over VFD's en LCD's.. Het kan wel, je moet dan denken aan een aantal tekens en woorden enzo, eigenlijk alles kun je laten zien. Je moet alleen zorgen dat je een controller IC hebt, een Atmel ofzo. Daar moet je softewaren in schrijven die zorgen dat er datainput naar de controller toe gaat. Oftewel, is mogelijk, wel ingewikkelt. En vergd wat uitzoekings tijd.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Dat moet wel lukken met een embedded controllertje, zoals de conrad C-Control http://www.nl.conradcom.de/scripts/w...L&p_init_ipc=X
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: Roden, Drenthe
| Citaat:
__________________ Zeg gaan we nou nog neuken, of moet je nog 3 BrEeZaH's voor ik je het bed in krijg? | |
| | |
|
| « RGB ledjes vraag
|
USB probleem » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| lcd aansturen | wushu1989 | Elektronica Junkies | 11 | 17-10-2007 19:29 |
| [DONE] standalone AT voeding :s | Terminal13 | Elektronica Junkies | 8 | 23-07-2004 16:03 |
| aansturen motor op lpt | edwinhermkens | Elektronica Junkies | 16 | 8-09-2003 15:59 |
| Standalone Shoutcast Player, mogelijk? | Benadski | Software Junkies | 9 | 19-04-2003 20:34 |