Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-01-2006, 13:54   #1 (permalink)

Standaard fout na sleeving

hey mensen ik vraag hier even om hulp.... Ik heb dit week-end mij psu gesleeved en heb nadien alles terug netjes aangesloten en alles werkt. Nadat ik mij pc opstartte, zocht hij naar de nodige drives, hij gaf een fout bij de floppy. ' Floppy error (40)' Ik heb 2 connectoren voor mijn floppy de ene heeft (van links naar rechts achteraanzicht) Rood, zwart, zwart, geel; de andere Geel, zwart, zwart, rood.
Weten jullie raad ?? want ik kan gewoon mijn pc verder laten opstarten maar dan werkt mij floppy niet meer. hij is goed aangesloten op het MoBo, daar kan het probleem denk ik niet liggen.

Plz help
Ghosthunter-BE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-01-2006, 14:27   #2 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

De connector van je floppy-drive zit precies andersom dan die van je cd-rom speler. Zie hiervoor ook dit artikel.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-01-2006, 15:52   #3 (permalink)

Standaard floppy error

hoe bedoel je als je de connector van de floppy houd hoe hij er in moet, zijn de kleuren: rood, zwart, zwart, geel. (deze gebruik ik momenteel) ik heb er ook nog een andere die ik nu niet gebruik waarbij de volgorde: geel, zwart, zwart, rood is (het omgekeerd dus. geen van beide werkt.

Ik heb al geprobeerd de ide te hersteken, kan maar op 1 manier en dat verandert niets. het liegt 100% zeker ergens aan de stroomkabel.

(Kan het zijn dat als je in het begin de stroomkabel verkeerd stak( verkeerde volgorde) dat je floppy kapot is ?
Ghosthunter-BE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-01-2006, 16:04   #4 (permalink)

Standaard

Als je de stekkers van je Floppy verkeerdom hebt gedaan dan kan je hem wel weggooien. De meeste floppy's werken op de 5 volt lijn en als je er dan 12 volt doorheen rost dan komt er zo'n rotte lucht uit je PC. Dat had ik tenminste wel ... :?

Branden de lampjes van de Floppy nog wel? Anders zou het goed kunnen dat je die error krijgt omdat je floppy gewoon overleden is.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
fout na sleeving Ghosthunter-BE Hardware Junkies 0 22-01-2006 14:14
ATX sleeving, my way ;) The amazing Y Casemod Junkies 30 28-04-2005 20:35
Cable Sleeving JoostBoZ Elektronica Junkies 3 5-01-2005 17:40
sleeving probleem Nillie Casemod Junkies 11 23-08-2004 13:38
Vantec CSK-80 Sleeving Kit Ragon News & Review Junkies 9 25-05-2004 08:43

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.