| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #47 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| heb juist gezien dat VFD's ook veel zijn trug te vinden in magnetrons e.a. witgoed electronica. wil dit dus zeggen als ik hem er voorzichtig maar met een welgemeende ruk ( ) hem eruit sloop en hem dan kan modden voor mn pc??, en owja, als je nu al een op je LPT hebt waar kan je die dan nog connecten ??
__________________ pcatom.be |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| als er een controller opzit zou het moeten kunnen neem ik aan. alleen dat zegt iedereen en dat weet jij natuurlijk ook al lang ![]() maar ik denk het wel. je kan 'em op COM1 en COM2 verbinden of een extra kaartje voor meer LPT poorten |
| | |
| | #49 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Citaat:
Maar dan zit je met het 2e probleem: welke software ondersteund je controller. Als het een veel gebruikte controller is, heb je geluk en zullen er al veel proggies voor zijn. Maar heb je een onbekende controller, dan zul je waarschijnlijk zelf aan het programmeren moeten slaan. Als je kan proggen en de datasheets hebt, zou ook dat moeten lukken.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 | |
| | |
| | #50 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Hier zit een T6369c controller op, als je in de sticky LCD topic hier boven in dit forum kijkt staat daat vrij veel software tussen voor deze schermpjes. Zoals PowerLCD, LiquidMP3 en zelfs software voor Linux. Ook staan er idd handleidingen voor het zelf proggen voor dit schermpje tussen. Hij wordt trouwens aangesloten op de printerpoort, niet op een COM poort. (hij gebruikt de D0 tot D7 datalijnen van je printerpoort.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | ||
| | |
| | #51 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Citaat:
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 | |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het? Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt. -------------------------------------------------------------------------------- Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan? Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten. -------------------------------------------------------------------------------- En die van mijn Gameboy/Gamegear dan? Nee, voorlopig niet. Van de gameboy zijn er schema's bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven! -------------------------------------------------------------------------------- En hoe zit het dan met laptopschermen? Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #53 (permalink) | |
| Citaat:
Maar het kan WEL, en kost niet echt duur meer!! Maar kijk eens tussen de linkies in het sticky LCD/TFT topic van dit forum, dan zal je zien dat het WEL te doen is. Veel is gebasseerd op de Hitachi HD61.... controller en competiable , en de meeste schermpje begrijpen KAS164 signalen. (vooral die embedded/dedicated LCDs) Die zijn door een aparte controller goed aan te sturen.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | |
| | |
| | #54 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
| | #55 (permalink) |
| Hitachi is een van de grootste producenten van LCD schermpjes. En van controllers van schermpjes. Bijna al hun schermpjes worden door een KAS146 signaal aangestuurd. Dit signaal kan worden gegeneerd door verschillende typen controllers, zoals T6369c, HD612.. (bv 61202) , SED13.. (bv SED1350). Sommige van deze controllers kan je met de 8 digitale kanalen van je printerpoort (D0..D7) aansturen. Dat kan met de T6369c, SED13.., HD612... controllers. In de sticky-topic hierboven vind je echt veel info over het zelf aansturen van dat soort schermpies.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Hmm.. Jammer dat ik te laat was.. Misschien dat een nieuwe IA wel weer een optie is, dan ook gewoon op laupro, die site kent iedereen en zal dus ook door meer mensen bezocht worden! Met meer deelnemers wordt de prijs per VFD ook een stuk goedkoper, dus wat dat betreft ook niet echt verkeerd Ik heb nog goed nieuws voor de people die dit VFD besteld hebben: Mr.Chronom gaat binnenkort ook werken aan support voor andere resoluties (zie ook het 128x64 schermpje van de Crystalfonz IA) Dat is trouwens ook een andere controller, maar er komt support voor dit formaat in ieder geval... /me gaat dan ook weer fff flink wat skinz fotosoepen ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CaseBuy USB Vacuum Cleaner | TreboR | News & Review Junkies | 13 | 17-12-2004 15:27 |
| Mhz display | Boogiman | Elektronica Junkies | 17 | 4-05-2004 20:58 |
| LCD Display. | --== BlackGear ==-- | Elektronica Junkies | 1 | 16-10-2003 15:30 |
| 128x64 Grafisch LCD zonder gegevens? | Thunderman_303 | Elektronica Junkies | 11 | 24-08-2003 22:42 |