| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Ik wil graag de kabel tussen mijn ccfl en inverter verlengen, want ik heb mijn inverter niet op een erg strategische plaats gezet. Ik dacht dat ik al ergens gelezen had dat dit uit den boze was, maar ik weet het niet meer zeker. Kun je dat dus zomaar doen?
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Kun je _NIET_ doen!!! Of je moet de zelfde kabel nemen, en de soldering goed afschermen. Maar met gewoone kabel moet je het niet doen, aangezien die niet 800V door kunnen voeren (dat gaat er door een CCFL).
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Er gaat 12 volt de inverter in, deze inveteerd de spanning naar 800!!! volt. En 800 volt over een speakerdraadje gaat niet zo goed. Dus het is mogelijk mits: Je stevig en dikker draad pakt. De soldering goed maakt. De soldering goed afschermt. 2 of 3 lagen krimpkous. Maar je kan ook gewoon de inverter verplaatsen, de draden van voeding naar inverter mogen zo lang mogelijk zijn.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 maart 2003
| Nu we het toch over strategisch plaatsen hebben van de inverter. Wat is/zijn eigenlijk de beste plek/plaatsen voor een inverter? Ga er namelijk van het weekend eentje (Sharkoon paars) inbouwen bij een vriend van mij. Greetz Kagar |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Duckstad
| Elke grote electronica winkel verkoopt hoogspanningskabel. De aansluitingen goed doorsolderen en daarna zeer goed en dik inpakken in de tape zodat er geen vonken getrokken worden naar je kast. Deze techniek werkt zeer goed in de voedingen van mijn eletrostatische luidsprekers en daar gaat 6 Kv doorheen. Suc6 ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Wat ook uitmaakt voor de felheid van de CCFL is de draden een stukje van elkaar leggen. Anders gaat de bedrading als spoel en condensator werken en daardoor krijgt de CCFL minder spanning en brandt ie minder hard. Ik heb het getest en je ziet de felheid duidelijk minder worden als je de draden tegen (of vlakbij) elkaar houdt.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| mijnes zat standaart al aan zo'n metalen gebeuren voor zo'n pci poort achterin je case met aan/uit/sound knop een mic en een draaiknopje om de geluidsterkte intestellen. maar er zat geen 'omhulsel' omheen...
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| De dikte van de vervangingsdraad is niet zo belangrijk, als de isolatie maar HALOGEENVRIJ is, en dat is de meeste isolatie niet. Door de hoogspanning en het hoge opstartvoltage zouden eventuele halogeen molekulen in de isolatie van het draad kunnen gaan opgloeien, waardoor je isolatie hard wordt en uiteindelijk verbrokkelt, waardoor een hoogspanning voerende draad los in je case kan komen te liggen.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: hulsberg city
| [quote Er gaat 12 volt de inverter in, deze inveteerd de spanning naar 800!!! volt. En 800 volt over een speakerdraadje gaat niet zo goed. quote] hmz, FF totaal offtopic, maar kun je dan met een 12volt accuutje en zo'n inverter een electrogun maken? zoiets waar je iemand mee kunt verlammen? mn broer is namelijk wel ns lastig ![]()
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL verlengen | Masterslave | Elektronica Junkies | 1 | 7-10-2006 12:40 |
| Kabels verlengen | Raged | Elektronica Junkies | 2 | 8-08-2006 01:28 |
| insteekkaart van bijv video kaart verlengen | solidsniper | Elektronica Junkies | 7 | 15-06-2006 19:38 |
| CCFL kabeltjes verlengen | eXistenZ | Elektronica Junkies | 17 | 13-02-2004 20:53 |
| fan kabel verlengen | Ultima | Cooling & OC Junkies | 3 | 29-03-2003 19:39 |