| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 oktober 2005 Locatie: Amersfoort
| Hoi, Ik wil binnekort een geheel transperante kast gaan kopen. Nou heb ik een probleem, mijn pc staat op mijn kamer die ik snachts donker wil hebben. Is er een manier om de ledjes enzo snacht uit te zetten zonden dat de fan stil gaat staan. Weet iemand hier een oplossing voor?? Snachts uitzetten is natuurlijk geen optie ![]()
__________________ Voeding - Zalman ZM400B-APS. Moederbord - ASUS P5AD2-E Premium. CPU - intel P4 3.6 GHZ @ 4.0 GHZ. RAM Geheugen - Corsair DDR2, 1GB @ 667 Mhz. Videokaart - ASUS EAX800XT 256 MB. CPU koeler - Cooler Master Hyper 48. GPU koeler - Zalman VF700-Cu. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Je kan een schakelaar tussen de stroomvoorziening van je LED's zetten. Dan kan je de LED;s uitdoen terwijl je fan blijft draaien.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 oktober 2005 Locatie: Amersfoort
| De fan heeft dus (2) draaden? 1 net als normaal en 1tje voor de led appart ???
__________________ Voeding - Zalman ZM400B-APS. Moederbord - ASUS P5AD2-E Premium. CPU - intel P4 3.6 GHZ @ 4.0 GHZ. RAM Geheugen - Corsair DDR2, 1GB @ 667 Mhz. Videokaart - ASUS EAX800XT 256 MB. CPU koeler - Cooler Master Hyper 48. GPU koeler - Zalman VF700-Cu. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| De meeste fans hebben 3 draden naar de fan toe, een plus, een min, en een RPM. Soms ontbreekt de RPM draad, dan heb je een fan met alleen een zwart en een rood draadje. Maar vanuit de printplaat van de fan zelf lopen ook 2 draden naar de LED;s toe. Die draad moet je zien de vinden en te onderbreken. Het maakt niet uit of je de plus of min pakt, als het circuit verbroken is dan branden de LED's niet meer.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Natuurlijk loopt ie via de voeding Ik heb er tenminste geen aparte aarde kabel naartoe lopen ![]() Maar ik bedoel de apparaten appart zoals cd-rom speler en hd enzo, die kunnen storingen veroorzaken op het geluid e.d. En dan helpen die paar aarde draadjes in de ata kabel enzo er niet bij. Ik heb 't hier over piekjes geen straling. Hang maar 's een pomp aan je voeding zonder apart te aarden gevolg : storing op de boxen. Ik ben wel dom maar niet gek.. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Nee das je ground das wat anders.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Niet direct. Anders zouden de minpolen direct op de aarde zijn aangesloten en dat is het niet dus blijft het storen. Pas als je alles in je metalen kast vastschroefd is aales via de kast naar de voeding geaard. Omdat op de behuizing van de voeding de aarde direct is aangesloten. edit - dank u Twm |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Als de hardware volgens de richtlijnen geconstrueerd is dan ligt het potentiaal van de ground gelijk aan massa. In de plexiglas cases kan het echter geen kwaad tussen de verschillende componenten een kort aardkabeltje te leggen welke het metaal via een oogje met elkaar verbind. Bij de EMI straling is het dus een ander verhaal omdat daar een kooi van farraday onontbeerlijk is.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Precies! En zo'n draadje word 99% van de keren in zo'n case niet gedaan omdat dat zo opvalt en lelijk is. Vandaar mijn opmerking over slechte aarding. EMI is de straling die opdoet bij frequenties hoger dan 30 Mhz, daaronder verplaatst zich dat via draden. Boven de 30Mhz verplaatst zich dat via straling. Een kooi van Faraday voorkomt dat, net als bij een bliksembeveiligings netwerk. Je hebt ook nog 's 2 groepen EMI nml conducted en radiated... magoed. Euh.. PO welke klepel had je het ook alweer over? :P |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| En dan trashen ze in mijn topic offtopic posts. Volgens mij had hij een vraag over ledfans. http://images.moditory.com/reviews/80mmFan/circuit1.jpg Dit is zo'n circuit bandje. Hier op worden van uit de van 2 draden aangesloten, die moet je onderbreken.
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
Dan zie je er niks van.
__________________ 0x0539 Elektronica Junk. | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]() | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| vraag over ledjes | geerolfski | Elektronica Junkies | 3 | 19-09-2007 16:45 |
| heb een berg ledjes................. | pinny666 | Elektronica Junkies | 15 | 30-05-2006 16:13 |
| Lcd en ledjes | frans | Elektronica Junkies | 8 | 21-02-2006 22:41 |
| LEDjes op USB? | /Slash | Elektronica Junkies | 9 | 2-10-2005 16:47 |
| Gebruik Ledjes | /Slash | Casemod Junkies | 1 | 10-09-2005 11:00 |