| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 oktober 2005
| http://www.quasarelectronics.com/1120.htm IK vraag me al een tijdje af hoe je een toerenteller of geluidsmeter ofziets kunt maken met ledjes heeft iemand hier een niet te ingewikkeld schema voor ik heb hoogstens 10 leds nodig. IK denk da ge iets ga moeten doen met zenerdiodes hoe hoger de spanning wordt hoe meer leds er aan gaan. Ik weet niet hoe het signaal van een fan eruitziet maar ikveronderstel dat bij een hoog toerental hij gewoon een hogere spanning geeft. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ok merci.Kan je meer uitleg geven aub. Want ik snap ni alles, elektrische schemas zijn niet echt men ding. Wa is die lm3914? Wa is vr1 en vr2? c1 en c2 zijn dat condensators? Als er bij weerstanden 3k3 sta is dat dan 3003ohm. Wat betekent het bar/ dot ding ? Kan je misschien de stroom met pijltjes er op zetten en dit bij verschillende spanningen. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
VR is Variable Resistor, oftewel een potmeter C1 zijn condensatoren, maar in dit geval elco's omdat het gelijkspanning is. 3k3 betekend 3300 ohm. Bar/dot is of je een hele streep wilt zien of alleen het meest rechtse LEDje van de bar.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Enig idee waar ik aan een lm3914 geraak. Hier in de buurt is een winkel voor special lighting enzo zoals discotheken zou ik het daar vinden. Als je BAR/DOT aan mekaar verbind is het bv een een rijtje leds dat aanstaat, en ontkoppeld enkel de hoogste ofzo. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Je bent waarschijnlijk het goedkoopste uit als je de onderdelen via internet koopt, zoals bij elektronica-online.nl of elektronica-onderdelen.nl. Het verschil tussen bar en dot is dat in bar-mode bij een hoge spanning (veel rpm) b.v. de eerste 8 LED's branden en in de dot-mode brandt dan alleen LED 8. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Counter Strike Filmpjes | loekkie112 | Software Junkies | 0 | 20-11-2006 19:31 |
| Counter-Core | MrDarkraver | Casemod Junkies | 12 | 11-02-2006 09:38 |
| FPS fix voor half-life counter-strike 1.6 | jrbuurke | Software Junkies | 1 | 31-10-2003 10:11 |
| counter-strike werkt niet goed | tongue_of_colicab | Software Junkies | 6 | 22-09-2003 14:51 |
| Counter strike | Quoctrung | Software Junkies | 12 | 4-09-2003 21:06 |