| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 oktober 2005
| Ik wil zelf aan de voorkant van men toekomstige pc een tweetal USB poorten maken. Ik koop op conrad dan die usb poortjen en zet ze op een printplaatje. Alleen nu komt het probleem: Hoe moet ik die USB poorten aansluiten op mijn moederbord. Bij de standaard extra USB aansluitingen zitten die draadjes in van de mooie plastic blokjes die je zo in je moederbord kan stoppen. Ik heb gezocht naar die dingen op conrad en farnell, maar ik kan ze nergens vinden. Weet iemand hoe ik aan die blokjes + nodige connectors kan komen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Of die blokjes ergens te koop zijn weet ik niet, wat je eventueel kunt doen is een oude kast bemachtigen en daarvan de draadjes naar de powerbutton / resetbutton / ide-led / powerled slopen, daar zitten ook soortgelijke blokjes aan. Dat zou tenminste mijn ghetto oplossing zijn ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Citaat:
![]() ![]()
__________________ Dus... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik zie het probleem niet direct, bedoel als jij dat goed soldeert en er een mooi krimpkousje omheen doet met evt nog eens mesh ziet niemand dat meer. Het is natuurlijk maar nčt wat je wilt he.. Je zou eens kunnen kijken op een pc beurs, daar zijn vaker van die grabbalbakken met de gekste zooi.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Citaat:
).
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 6 oktober 2005
| Citaat:
hhmmm.. ik geef me over :P Ik doe er wel een krimpkous omheen. | ||
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Zoeen slopen, de USB-poortjes aan je kast schroeven en de connector op je moederbord steken? :P ![]() Heb ik ooit ook gedaan en lijkt mij de makkelijkste methode..
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Die connectoren heb een aantal maanden geleden samen met iemand van Circtuitsonline bij farnell ingekocht, dus die moeten daar wel te vinden zijn. Ik heb uit een kast ook eens een front USB aansluiting gesloopt. Deze ga ik nog verwerken in mijn mod, maar je kunt kijken of ze bij de kringloop winkel ook niet een kast hebben met die aansluitingen. Je kunt ook zoiets kopen. Dan ben je voor 5 euro ook meteen klaar. Edit: met deze gegevens moet je de juiste connectoren wel bij farnell kunnen vinden: http://be.farnell.com/jsp/endecaSear...U=865606&N=401 http://be.farnell.com/jsp/endecaSear...U=865783&N=401 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| zelf kast maken | rusty | Casemod Junkies | 13 | 10-01-2007 15:58 |
| zelf kast maken, hoe achterkant? | Rikrik | Casemod Junkies | 7 | 10-12-2006 09:28 |
| [Casebadge] Hoe zelf te maken? | eXistenZ | Area 1337 | 2 | 20-01-2006 08:05 |
| Zelf fancontroller maken | Ragon | Elektronica Junkies | 16 | 10-04-2004 15:21 |
| Casebadge zelf maken | Demoniac | Casemod Junkies | 10 | 10-01-2003 23:13 |