| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Ik heb hier een schemaatje waar 2 elco's inzitten, maar duistere stemmetjes vertellen mij dat er iets niet goed zit. ![]() Ik heb nu de volgende vragen: - Wat is het verschil tussen de 2 elco's? - Is 0,1uf niet een beetje weinig? - Waarom zijn er 2 gebruikt? Met 1 kan dit imo ook... - Om welke elco's moet ik vragen aan de bali, mocht ik dit schema na willen maken? Ik heb Google geraadpleegd, met 2 man sterk de hele avond. Polytechnish zakboekje bood ook geen uitkomst, CJ FAQ ook niet. Het enige wat ik denk is dat eentje vol zit en de ander leeg, vanwege de overeenkomende vormen bij condensatoren. (rondgebogen en recht)
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| C2 is duidelijk een gepolariseerde condensator (kijk ook naar het plusje). C1 is een normale condensator en die 0.1uf is niet weinig, het ligt er maar aan waar je het toepast. Ik kan je zo snel niet vertellen waarom er nu 2 condensatoren zitten, dan moet je toch eens uitleggen waarvoor dit schemaatje dient en wat er bedoelt wordt met 'de echte shiznit'.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| C2 is hier de elco. Deze dient waarschijnlijk om de spanning af te vlakken. Zie ook: http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=64265#65176 en het laatste stukje van http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=65263#65263 C1 heeft een kleinere waarde en is bedoel om stoorsignalen te onderdrukken en eventuele oscillatie te voorkomen bij een spanningsregelaar etc. Het kan dus kloppen dat deze parrallel staan, ze vervullen ieder een eigen functie hier.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Printplaat editen | Dylan- | Elektronica Junkies | 11 | 7-04-2006 12:34 |
| Nieuwen pc kopen wat precies :S | william | Hardware Junkies | 8 | 1-07-2005 13:01 |
| scsi, hoe zit het nou precies? | dj_dysaster | Hardware Junkies | 6 | 1-11-2004 22:20 |
| printplaat | krielle | Elektronica Junkies | 2 | 19-10-2004 19:56 |