| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Zierikzee
| Ik wil een baybus maken die eigenlijk heel simpel moet zijn ikzelf dacht eerst aan dit: sorry voor de size ![]() Het ledje moet op de plaats van de schakelaar dus: schakelaar->LED-> potmeter dit alles aan te sluiten op de fanconnector op mijn mobo (is dat verstandig??). een vriend zegt deze: ![]() wat is het makkelijkste ikzelf zou denken dat alleen die laatste werkt. En ik had nog een paar vraagjes (ben nog redelijk n00b op dit gebied). Wat voor draad heb ik nodig om te verlengen? Is het verstandig mijn moboconnector te gebruiken? Zou ik de draden gewoon kunnen verlengen door er een kroonsteentje tussen te zetten, en eigenlijk hoe te solderen :P >/ als er nog meer vragen zijn horen jullie het wel |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
En ledje werkt niet op 5 volt. JE zal met behulp van een dubbelpolige schakelaar een tweede circuit moeten maken voor het status ledje. Omdat er een voorschakelings weerstand moet.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
rood = 12 volt zwart = GND geel = RPM Als je dan een weerstand voor je ledje gaat doen dat dus op 12 volt staat, draait je fan dan nog wel ? of ben ik ![]()
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Citaat:
dat probleem had ik ook al maar daarom wou ik het ook proberen met een schakelaar en led (lampje) in 1. Tekening 2 dus maar heb ik die zwarte dan nog nodig??Ik zou het zeer op prijs stellen als er misschien een GOED tekeningetje bij gezet kan worden. | ||
| | |
| | #6 (permalink) | |||
| Citaat:
http://www.fanbus.com/thelab/Schemat...2_dual_led.jpg Kijk daar eens, en ook de hoofdpagina htt[://www.fanbus.com
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| ff snel een schame in paint gemaakt. Volgens mij moet hij zo:
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik denk zomaar dat ik het LED je laat zitten of ik moet een LED vinden die +12 is :P ik heb namelijk geen zin om ook nog mijn zwarte draad te verlengen, de Rode moet al met haast een halve meter verlengd worden. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hoe een baybus maken? | annuh | Elektronica Junkies | 83 | 14-11-2007 21:52 |
| Back-up maken lukt niet op "hoge speed" | Willy | Hardware Junkies | 6 | 4-12-2003 22:36 |
| Benchmarks Epia M "Nehemiah" op Mini-itx.com | Teddy_Rukspin | Hardware Junkies | 1 | 16-05-2003 21:01 |
| Baybus maken, parts gekocht, kleurcodering weerstanden? | FireWurX | Elektronica Junkies | 16 | 9-05-2003 07:33 |