Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-09-2005, 10:16   #1 (permalink)

Standaard Voedingkabels zelf maken

Ik heb een vraag over het zelf maken van voedingskabels, ik weet hoe ik moet solderen, maar een echte electronica expert ben ik niet.

Ik wil zelf voedingskabels op lengte maken zodat ik de kabels netjes uit het zicht kan wegwerken in mijn pc. Mijn idee is om dicht bij de voeding de kabels aan te sluiten, zodat ik een soort van zelfinstelbare voeding krijg net als de duurdere voeding die je nu kunt kopen. Maar ik weet niet zeker welke kabels ik kan of mag gebruiken.

Ik heb wel eens op verschillende sites rolletjes gezien met de stroomkabels die je ook terug vind in je voeding. Maar moet ik speciaal van deze kabels hebben, of kan ik ook bij de dichtbij gelegen Praxis of Gamma geschikte stroomkabels vinden. Ik hoef niet persee de juiste kleuren te hebben (liever zelf in 1 kleur) maar ik moet wel weten of ik daar juiste stroomkabels kan vinden.

Mijn excuses voor als deze vraag al meerdere malen is gesteld. Ik heb wel de search functie gebruikt, maar ik ben niet echt een hele goede zoeker.

Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan vertellen.
uJay is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-09-2005, 10:28   #2 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Je kunt die kabels gewoon verlengen/inkorten e.d. De draad die je bij de bouwmarkt kunt kopen is daar goed genoeg voor. Overigens zou ik wel oppassen als je alles dezelfde kleur wilt maken. 1 vergissing bij het aansluiten en je harde schijf kan dood zijn. Ik zou daarom 3 verschillende kleuren nemen en ze meshen. Dat staat ook erg netjes.
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-09-2005, 10:32   #3 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Als ik jouw was zou ik wel verschillende kleuren gebruiken, dit om mogelijke verwarring te voorkomen. Als je kabels toch op maat maakt zul je ze ook vast meshen en zul je helemaal nix meer van het kleurverschil zien. Je zult gwn ongeveer de zelfde dikte kabel moeten gebruiken.

Edit: Was me dus nčt iemand voor.. :P
Oud 16-09-2005, 11:04   #4 (permalink)

Standaard

Dankjewel.

Ja idd, ik ga ze gewoon meschen met chromen mesh. Maar ik ga er overal van die t-stukjes op zetten, zowel voor de SATA als de kabels voor de molexen. Dus dan kan ik gewoon wat langere kabels pakken, vlaggetje aan het eind, en ik weet ok welke kleur het is.

Je ziet namelijk toch wel wat van de kleur door de mesh heen, tenminste bij mijn vorige voeding met zwarte mesh wel.

Dus vandaar de 1 kleur kabels die ik wil gebruiken.
uJay is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2005, 09:05   #5 (permalink)

Standaard

Je kan opzich wel 1 kleur gebruiken, maar dan moet je alle touwtjes goed labelen.
En het is dan misschien handig om even een schema ervan te maken.

Greatz Blije
| AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 5000+ @ 2.6Ghz | Asus M2N4-SLI | Asus EN7300GT Silent | Crucial 1GB 667mhz DDR2 | WesternDigital Caviar 16MB 500GB SATA II | Colors IT ATX-G8015C | Maxtor sata II 300 200gb 7200rpm 8mb | Spire Rocketeer V 500Watt-SLI |
blije is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2005, 16:29   #6 (permalink)

Standaard

Bekabeling heeft een bepaalde waarde nodig, dit staat op de kabels geprint; de AWG waarde.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2005, 17:41   #7 (permalink)

Standaard

18 AGW om precies te zijn (sommige ook 20)
Fret_Kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-09-2005, 19:02   #8 (permalink)

Standaard

Verschlt per voeding, hoe lager de waarde hoe dikker de kabel en hoe meer stroom het aankan.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf fancontroller maken Ragon Elektronica Junkies 16 10-04-2004 15:21
Zelf heatsink maken? jensen Cooling & OC Junkies 9 19-02-2004 21:32
Het zelf maken van WC blokkies the widow maker Cooling & OC Junkies 41 6-09-2003 07:16
Casebadge zelf maken Demoniac Casemod Junkies 10 10-01-2003 23:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.