| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Tiel
| Ik ben in het bezit van een Antec 1080AMG case met aan de voorzijde 4 LEDs. Power, HDD en twee zelf in te vullen. Deze leds wil ik vervangen voor blauwe en witte alleen de spanning vanuit mijn mobo is hiervoor te laag (ik schat 2.1V, voor de blauwe heb ik 3.3V nodig. Nu heb ik gehoord dat ik dit probleem kan oplossen door gebruik van een optocoupler. Gezien het feit dat ik een electronica newbee ben snap ik niet helemaal hoe ik een optocoupler moet gebruiken. Wie kan er voor mij een schematisch schema maken met de onderdelen die nodig zijn voor deze schakeling: - Power LED blauw 3.3V - HDD LED 2.1V (deze werkt gewoon dus hoeft niet bij de schakeling) - NIC 100 Link blauw 3.3V - NIC Activity wit 3.3V De NIC leds zitten dan wel op de NIC kaart maar voor de zekerheid wil ik die bij de schakeling hebben. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Ik heb dat probleem anders opgelost, gewoon 5V van voeding verlengen naar voor in mijn case end aar Power Led op gezet (toch zelfde effect) ik heb een rode HD led en die dee het nog wel via MOBO (gelukkig wel!) |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Citaat:
![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Besturingssysteem (hulp gevraagd!) | goofy | Software Junkies | 10 | 6-08-2007 18:51 |
| Hulp gevraagd | mr.stijntje | Hardware Junkies | 12 | 27-08-2006 14:24 |
| GUN, stoornis, hulp gevraagd | VanLooc | Software Junkies | 9 | 3-01-2006 09:50 |
| hulp gevraagd voor begin van eerste project | unstable | Casemod Junkies | 23 | 11-12-2005 19:50 |
| OC hulp gevraagd | El Chapo | Cooling & OC Junkies | 25 | 20-05-2003 21:40 |