| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 augustus 2005 Locatie: Harlingen
| Hallo, Ik ben een beginner qua LED's etc, en nu wil ik een Floorlight bouwen onder mijn slaapkamer deur. (Floorlight: Is een rij met leds onder me deur die onder me deur door gloeien) Maar nu weet ik niet hoe ik dit moet maken... Of hoe ik begin. Hier vast wat ik WEL heb: *Oude adapter om de stopcontact current om te zetten naar 12V. *10x LED 7200MCD (Lekker vel) 3.6V 20mA Wie kan me helpen aan een schema ofzo om dit aan te sluiten op de adaptor? Wat die LCD kamer betreft: Ik ben van plan om mijn hele kamer te bedolven onder de leds. (Licht achter dingen laten weg gloeien. (Achter me kast enz voor een 'hitech' sfeertje. Ben ik dol op :P).
__________________ CA$EJU|\|K|ES O\/\/|\|ED |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Lees de FAQ op gebied van weerstanden even na, daarin staat info over hoe je LED's kan aansluiten op 12V. BTW, je 12V adapter moet wel 200mA minimaal kunnen leveren wil dit gaan lukken, nou is dat niet wereldschokkend veel, maar een 50mA telefoonadapter werkt bijvoorbeeld niet. Dan levert je adapter niet genoeg stroom.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) | ||
| Citaat:
Gegevens van de adaptor: Citaat:
Ik was eerst op GoT, maar ik kwam via Google op deze site, en deze site gaat volledig over modden enz, dus dat lijkt me zeer interessant.
__________________ CA$EJU|\|K|ES O\/\/|\|ED | ||
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Trouwens, klopt mijn snel geschetste schema een beetje? Maarja, ik ga maar ff pitten. Moet morgen vanaf 12.04 6 uur touren met de trein...
__________________ CA$EJU|\|K|ES O\/\/|\|ED | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| De schakeling klopt, 420 ohm klopt ook, en het aantal leds maakt bij een paralelle schakeling niet uit .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| De 430 ohm die PO noemt lijkt mij een prima waarde. Als de LED's te fel zijn zou je ook een hogere weerstand kunnen kiezen, ik gebruik zelf meestal 470 ohm omdat ik er daar toevallig een hoop van heb liggen :P |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Als het klaar is zal ik zeker even foto's posten. Ik moet eerst weerstandjes bestellen. Waar kan ik die het beste bestellen? Heeft iemand goeie ervaringen met http://www.world-led.com ? En hoeveel watt moeten die krengen zijn? Ik kan kiezen tussen: - 0,25 Watt - 1 Watt - 5 Watt
| | |
| | #12 (permalink) |
| Die site heeft alleen geen 430 Ohm weerstanden... (Tevens geen 470 die ik als alternatief had kunnen nemen...) Ik denk dat ik maar bestel bij www.world-led.com, maar dan moet ik wel ff grote hoeveelheden bestellen... Ik kan niet even een paar weerstanden bestellen en dan weer even een paar. Want daar zijn de verzendkosten wel MINIMAAL 2 euro... EDIT: Voor de geinteresseerden onder ons, mijn LED's koop ik hier: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...MEWN%3AIT&rd=1 Daar heb je 10 7200MCD leds voor 1,50 euro. (Alleen wel met 2 euro verzendkosten, maar je hebt die leds dan wel voor 15 cent.)
| | |
| | #14 (permalink) |
| De eerste de beste electroboer zit 30 kilometer verderop. En aangezien ik geen auto heb moet ik denk ik ff kijken wanneer me pa even tijd heeft. Thanks voor je aanbod anyways, I'll keep it in mind.
| | |
|
| « Muis LED
|
knightrider effect? » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Coolermaster stacker onderdeel nodig (zilver Side Window) | tcc1999 | Shop Junkies | 3 | 2-11-2007 11:00 |
| Show je kamer en/of werkplaats! | Biokipje | Area 1337 | 2 | 26-06-2007 14:46 |
| Hoe heet dit onderdeel??? | Superpivo | Casemod Junkies | 3 | 6-07-2005 21:52 |
| De kamer van een gemiddelde Casejunk? | peddro | Area 1337 | 45 | 24-03-2005 17:09 |