| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Masterdam
| Goeden dag, Ik heb voor nop een leuk tft schermpje gekregen van een vriend en deze wil ik aan mijn servertje hangen. De server beschikt over een graka met zowel VGA als TV-out. EN daar moet aan komen te hangen de server gaat nmlk fungeren als server/muziek computer in mijn barretje. http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1456.JPG http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1467.JPG Op het scherm staan de volgende gegevens: http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1460.JPG Toshiba VNBTLX5155s-ZZA P/N 44g3631 LRS5155-R1AP http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1462.JPG Daarop zit ook een PCB met de volgende chips erop: 9305H 40H1G3F LA5319 3A4 En nog wat kleintjes maar die lijken me niet al te belangrijk Het is een TFT met een backlight de transformator daarvoor heb ik nog. Tezamen met wat volgens mij de besturing van de helderheid en contrast is.Op dat besturings PCB staan de volgende gegevens: http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1465.JPG TDK CXA-0134 http://members.chello.nl/p.koningh1/...n_IMGP1466.JPG LCF5155S-CIAT Vanaf het LCD panel loopt een kabel naar de controller die hoogstwaarschijlijk uit een Laptop komt. En deze is 20 polig ( 2 rijen van 10) Mijn vraag is wie weet hoe dit aan te sluiten....??? En ja ik heb al gegoogled maar word er niet veel wijzer van. [EDIT] De beloofde pics erbij[/EDIT]
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Ok ben al één stapje dichterbij. Ik heb de pinlayout van mijn VGA kabels te voorschijn weten te toveren. ![]() Pin Name Dir Description 1 RED Red Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 2 GREEN Green Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 3 BLUE Blue Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 4 RES - Reserved 5 GND Ground 6 RGND Red Ground 7 GGND Green Ground 8 BGND Blue Ground 9 +5V +5 VDC 10 SGND Sync Ground 11 ID0 Monitor ID Bit 0 (optional) 12 SDA DDC Serial Data Line 13 HSYNC or CSYNC Horizontal Sync (or Composite Sync) 14 VSYNC Vertical Sync 15 SCL DDC Data Clock Line Nou en dan nu nog de pin layout van mijn schermpje en dan kunnen we gaan doorverbinden
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Of je gewoon kan doorverbinden weet ik niet, want vaak hebben TFT's hiervoor een controller, die het VGA signaal omzet naar een TFT signaal. BTW je foto's zijn ook een beetje te groot, 500 pixels is de maximale breedte die is toegestaan, als je ze even verkleint of linkjes ervan maakt is iedereen weer blij ![]()
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Doorverbinden zal niet gaan; je mist de LCD controller. Alleen met de specsheet van het scherm kan je bepalen welke je nodig zal hebben. En dat zal relatief duur zijn als je uberhaupt een geschikte kan vinden. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ben er inmiddels achter dat het via een oude graka met het VESA systeem moet gaan worden dus dat zal ik uit moeten zoeken.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ok en weer een update heb een oud graka tje op de kop getikt en ga m daarop aan sluiten. Ik wacht dan nu nog op een mailtje terug van Diamond voor de datasheet van de graka Toshiba voor de specsheet van het LCD En dan logisch doorerbinden morgen pics moet nu werken maar ik ben op weg.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Misschien heb je hier ook nog wat aan. http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/799377 Welke Diamond heb je? Heb zelf een Stealth 3d (S3 Virge)
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Dat heb ik ook gelezen, maar dan heb ik nog steeds geen schema. En dat zoek ik juist.... Heb got, google, fabrikanten en allerlij fora nagepluisd maar kom er gewoonweg niet uit. [edit]En ja ook alle betrokken fabrikanten gemaild over het probleem[/edit]
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Raven, bij deze het vriendelijke verzoek om de leestekens wat consequenter te gebruiken. Op die manier bevorder je nml. de leesbaarheid van je posts waardoor het voor ons tenminste duidelijk is wat je bedoeld. De laatste post moets ik drie keer bekijken voordat ik in de gaten had wat er stond. Posts die onleesbaar zijn verdwijnen bij ons nogal eens vaak in de duistere spelonken van de spellcheckbot.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Sorry, bij deze veranderd. Af en toe in mijn enthosiasme wil ik nog wel eens de spreekwoordelijke ""typtyfus"" krijgen. Hiervoor mijn excuus.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Eindelijk een vordering in het project. Echter neit eentje van goede aard... (en nee niet ome aard). WAnt zowel toshiba als de graka fabrikant geven allebij hetzelfde antwoord. Namelijk dat ze niet doen aan info voor reparaties anders dan hun eigen reparatie bureau. DUs dat loopt vast wordt denk ik gewoon zoeken zoeken zoeken..... Maar dat had ik al gedaan dus...... .Ik ga weer verder thnx 4 tha support en bij veranderingen post ik ze wel
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Lcd toshiba scherm | frans | Elektronica Junkies | 37 | 13-03-2007 08:56 |
| Scherm van mobieltje aansluiten? | Anonnymous! | Elektronica Junkies | 3 | 25-02-2007 10:42 |
| PSOne scherm aansluiten via vga... | snake526 | Elektronica Junkies | 56 | 15-02-2007 00:05 |
| Laptop scherm op PC aansluiten | Joeprulezzz | Elektronica Junkies | 3 | 2-03-2004 13:38 |
| Hoe moet je lcd scherm van een telefoon aansluiten op comp? | jrbuurke | Elektronica Junkies | 19 | 17-08-2003 14:40 |