| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Vandaag heb ik zitten te denken. Ik wou namelijk een passief gekoelde voeding, net als op de frontpage. Oftewel, ik schroefde een oude AT voeding open. Die plaats ging nemen in een modje die later deze maand online komt. Een mod met een weddenschapje tussen mij en squid. Maar okej, lets get to the point. Een voeding heeft koelribben. Deze moeten gekoeld worden anders blijft de warmte hangen. Nu heb ik het volgende gedaan, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oftewel, de dingen die aan de orginele koelribben zaten, heb ik op een groot AMD Slot A geschroeft. Testen ga ik vanavond doen, en dat gewoon iets van 10 scsi schijfen er aan hangen, en kijken hoewarm de heatsink word.
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Woei je bent goed bezig! Ff die isolatie plaatjes vervangen door mica-plaatjes, dat geleid de warmte iets beter. Maar een AT voeding? Pak meteen die voeding uit je RAB :P
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Mica plaatjes? wat zijn dat idd?? Maar het ziet er goed uit! Waar ga je dat blok hangen? achterop je case? Oohja, heb je dan ook nog een manier om je HD stil te krijgen? die maakt toch echt de meeste herrie bij mij :P |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Mica plaatjes zou wel een slim idee zijn . Dit materiaal werd vroeger ook inlaptops gebruikt als afscherming tussen het lcd en de achterkap, ter voorkoming van het smelten en starling schijnt het ook tegen te houden. Dan denk je gelijk mica zorgt voor warmte geleiding, en in een laptop moet het smelten van plastic voorkomen, ja, de warmte zit op 1 punt bij de backlight, en een mica plaat ter grootte van een A4tje zorgt ervoor dat de warmte wordt verdeeld ![]()
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Amsterdam
| Inderdaad wel een prima ID, zou wel moeten gaan werken. Ik heb hier ook nog zoon enorm blok liggen, koperen heatspreader en alu fins. Als dit bij jou een beetje gaat werken ga ik dat grote blok ook in me nieuwe mod toepassen
__________________ 31173-1 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
(btw herm) Die lcd is goed met Liquid MP3 van Mr. Schijf te gebruiken!!! Lijkt heeeeeel vet, en hij is best wel snel!
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Den Haag
| idd, seagate is de stilste, k kan het weten btw, kun je nog een paar pics maken, bijv ook van de onderkant ivm hoe je het gesoldeerd hebt, k ben niet zo'n soldeer held, maar k wil eigenlijk wel mn voeding waterkoelen en dan moet k ook met die mosfets gaan zitten pielen |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Is een mooie oplossing maar wat doen mosfets? zorgen die dingen alloeen voor warmte afvoer of hebben ze nog een functie, en nee ik zou ze ookneit omdraaien :P (geen idee waarom maar je gaat een auto ook niet achteruit de snelweg op rijden ) |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Den Haag
| Mosfets zijn geloof ik een soort voltage regulatoren. T-mug, hoe krijg ik die mosfets eigenlijk los, gewoon de soldeer bout tegen de onderkant houden en wachten tot het soldeer van alle drie de pootjes weg smelt? |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [WC] Duron 1800 passief? | bundy | Cooling & OC Junkies | 11 | 24-10-2005 15:46 |
| PIII 450 Mhz Passief koelen | Strakke-Wappie | Cooling & OC Junkies | 13 | 13-03-2004 08:37 |
| Kan je een voeding echt tot zijn max. trekken. | dj_dysaster | Elektronica Junkies | 11 | 10-03-2004 14:38 |
| Voeding passief koelen... | Ice T | Cooling & OC Junkies | 8 | 11-01-2004 21:03 |