| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 juli 2004 Locatie: Vlijmen (Den Bosch)
| Hmm ik was gisteren aan het zagen met de dremel, waarna hij er plotseling mee uit scheidde. Nu denk ik dat de rheostat vies is maar ik krijg da ding nie open... met een schroevendraaier... (hij past namelijk precies alleen hij zit te strak vast en ik kan niet genoeg grip krijgen) Hoe maken jullie dat ding open?? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 juli 2004 Locatie: Vlijmen (Den Bosch)
| UPDATE: Ik heb hem dus openkegren met een speciaal bitje dat ergens onderin een oude kist lag... Ik maakte de dremel open en zag niets speciaals ...Dus ik een paar keertjes wa stof wegblazen en wat denk je... Hij doet het weer!!! ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 februari 2004 Locatie: ZH
| Een normale dremel kun je zo openmaken: - Ophanghaakje aan de achterzijde verwijderen - Vingertop losdraaien en eraf halen - Koolborstels aan de zijkant losdraaien met een plat schroevendraaiertje en er vervolgens uit halen. - Met torx 25 alle schroefjes losdraaien - Delen voorzichtig van elkaar afhalen, met de knopjes onder. - Nu is hij open, de rotor kun je er uit halen door hem aan het uiteinde op te lichten en er uit te trekken, het lager moet je dan een beetje door de stator en het plastic deel doorschuiven De communicator kun je nu iets schoonmaken, dit kan de topsnelheid wat verbeteren vertelde de man van dremel mij @ de pcX. Neem iets van een fijn schuursponsje (brasso geloof ik) en draai daarmee enkele rondjes, je zal zien dat onder de grauwe contactplaatjes weer mooi schoon koper zit. Zet hem daarna zo'n 10 minuten aan onbelast op een laag toerental. Je zal hem een beetje horen wisselen van snelheid, wat steeds minder zal worden. Ik heb dit ook bij mijn oude dremel gedaan, met k1500 schuurpapier met als gevolg een motor die weer veel gelijkmatiger liep, en minder vonken van de koolborstels. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Link automatisch openen | Mantlet | Software Junkies | 4 | 23-07-2005 11:48 |
| bestand dat niet wil openen | Trucker | Software Junkies | 1 | 23-09-2004 18:42 |
| .bin files openen | tongue_of_colicab | Software Junkies | 16 | 13-10-2003 17:16 |
| Cd-Lade openen met snelkoppeling | Eergassie | Software Junkies | 13 | 7-04-2003 13:26 |
| .CUE bestand, waarmee openen??? | Dj Tw@n | Software Junkies | 7 | 30-03-2003 14:12 |