| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Gebruik de zoekfunctie us :P. Staat genoeg in, 1 blauwe led is ong. 20 mA, en heeft ongeveer 2.5 volt nodig dacht ik uit mijn hoofd. als je er 2 in serie hebt staan, heb je 5 volt nodig, dus je wil een spanning van 12-5 = 7 volt. Aangezien U=I*R of R=U/I krijg je dan 7/20*10^-3 = 350 ohm. dus zo Code: + ---========-------|>---------|> - plus weerstand led led min Led's hebben namelijk een heel lage interne weerstand. Als je ze zo inbouwt, branden ze door of blaas je vanalles op. Altijd een weerstand voor gebruiken. En over die 3 cent... pff komop, drink 2 pilsjes minder en haal ze gewoon ergens in de buurt. Je hebt geen verzendkosten en hebt ze meteen ter beschikking.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| |
| | #3 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| In de Elec FAQ staat hier vanalles over als ik mij niet vergis... 3 cent voor een ledje is als je het mij vraagt niet duur, ga maar eens langs de lokale elec boer, dan zul je schrikken! World-led.com is best goedkoop en goed, maar of die ze onder de 3 cent heeft, geen id, ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je van ledje wilt he .
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Voor 3 cent heb je geen felle LEDjes. Als je b.v. op http://www.leds-buy.nl/ kijkt, heb je al wel mooie felle rode LED voor 6 cent, maar blauwe en groene LEDs zijn weer duurder. |
| |
|
| « fan vraagje
|
Eerste keer » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Lcd en ledjes | frans | Elektronica Junkies | 8 | 21-02-2006 22:41 |
| ledjes etz... | Roderick | Elektronica Junkies | 12 | 1-11-2005 14:39 |
| LEDjes op USB? | /Slash | Elektronica Junkies | 9 | 2-10-2005 16:47 |
| Gebruik Ledjes | /Slash | Casemod Junkies | 1 | 10-09-2005 11:00 |
| Ledjes aansluiten, Waar o waar? | Yard | Elektronica Junkies | 26 | 11-04-2004 22:04 |