| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2005
| Hallo mensen Ik heb 2 vraagjes: - Ik weet dat het mogenlijk is om een fan te laten opstarten met 12v en dan over te schakelen naar 5 of 7v, heeft iemand hier een schema voor? - Is er een electronica onderdeel dat een circuit kan inschakelen als er via een andere ingang geen spanning meer binnen komt?? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| -1 Een fan begint pas te draaien op een minimale spanning van 5,5V ongeveer, als je nu een vaste weerstand waarde neemd dat je fan op 7V draait. Dan zit je goed lekker stil. -2 Wat bedoel je hier mee.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| @ Robert85: Een soort onderdeel waarbij er bijvoorbeeld: Contact 1+2 staat standaart een spanning om het te laten werken. Contact 3+4 loopt een stroom die moet gecontroleerd worden, valt de stroom hier weg --> de spanning van contact 1 door schakelen naar Contact 5 om zo een ander circuit in te schakelen. Ik wil dit gaan gebruiken om mijn fan's te bewaken aan de had van de rpm draad en als hij vast loopt komt daar niks door dus dan schakelt dat onderdeel over op het apparte circuit met bijvoorbeeld een speakertje (o.i.d). Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel. SuperPivo |
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
| ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| bedrading FAN'S | G-force | Cooling & OC Junkies | 14 | 5-10-2007 15:47 |
| Noob vragen, sorry [Nieuwe vragen] | Niek | Casemod Junkies | 10 | 16-10-2005 21:27 |
| dremel vragen+ modding project vragen | stonestrong | Casemod Junkies | 36 | 2-07-2005 12:54 |
| PSU Fan's vervangen | Raven | Cooling & OC Junkies | 8 | 17-05-2003 01:42 |
| Aantal vragen led fan's, Kabelmesh en fancontrollers | Maaij | Casemod Junkies | 5 | 17-03-2003 11:53 |