| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 August 2004 Locatie: Nieuwegein
| Heey allemaal! Ik ben he-le-maal gek van tuimelschakelaars! Ik weet, dat het niet werk, om er eentje als startknop te gebruiken. Maar toen kwam ik op het idee, om een 'regeldoos' te maken. Het moet een doosje worden, met 2 inverters (???) voor 4 ccfl's en nog wat andere zaken. Ddus moet ik tussen de inverter en de ccfl een tuimelschakelaar doen. Klopt dit? Waardoor ik dus op een totaal van 4 tuimelschakelaars. http://www1.nl2.conrad.com/xl/7000_7..._00_FB.EPS.jpg aan die tuimelschakelaar zit ik te denken. Dank jullie voor je hulp! Grim |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 October 2004 Locatie: Wassenaar
| De kan niet een schakelaar tussen de inverter en de cold cathode zetten. Je moet op de 12v lijn een schakelaar zetten, dus tussen de molex aansluiting op voeding en de inverter. DUs als je twee cold cathodes op een inverter doet kan je ze niet apart schakelen. Als je graag een tuimelschakelaar wil als powerswitch kan dat wel, want er zijn ook moment tuimelschakelaars die terugschieten, en een pulse geven (net als je standaard powerswitch in je kast), of je kan een gewone tuimelschakelaar omzetten en binnen 5 sec weer terug zetten.
__________________ CIP Plutonium |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 June 2005
| Op oude voedingen werkte de schakelaar héél anders. Vroeger schakelde je tussen het "net" en de voeding, waardoor deze aangaat, geen moment schakelaar dus. Een oplossing is om een oude voeding te kopen, ik weet niet of je dat erg vindt? |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 December 2002
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 May 2003 Locatie: Limburg
| Moet toch best wel een schakeling voor te verzinnen zijn, iets met een condensator en dan gebruik maken van RC tijden. En wat transistors om te schakelen.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 April 2005 Locatie: Hengelo
| Het lijkt me eigenlijk best leuk om een keer een oud topic te kicken ![]()
__________________ Mijn nieuwe huis is Bouweenpc.nl en iedereen mag langskomen! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Tuimelschakelaar als aan/uit knop? | Niels van de Poll | Elektronica Junkies | 13 | 7-08-2007 18:48 |