Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Elektronica Junkies
Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-06-2005, 14:20   #1 (permalink)

Standaard Dremel

Hallow,

Wat kost een dremel nu precies, ik ben gaan kijken in Gamma en Brico.
Daar staan ze aan de zelfde prijs: 54€ - 75€ - 100€+ (prijzen zijn beetje afgerond).
Op het internet staan ze voor 20$ (en de dollar staat lager dan de euro niet?).
Wat zou ik mij het best aanschaffen en waar?

Greetz bart.
Warheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2005, 14:31   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Re: Dremel

Wat is nu precies je vraag ? Wat ie kost was je al achter, en nu wil je weten of je m beter kunt importeren dan m hier kopen ?? Als ik jou was kocht ik gewoon eentje bij de Gamma om de hoek, dan ben je een stuk makkelijker uit met de garantie en hoef je ook niet zo veel moeite te doen om m te krijgen... Je betaalt alleen wat meer, maar daarvoor heb je vast een baantje

Voor niets gaat de zon op, en als je goedkoper uit wil zijn zul je er fors meer tijd in moeten steken...
Oud 20-06-2005, 14:35   #3 (permalink)

Standaard

Veel dingen zijn in Amerika een stuk goedkoper, Maglites koop je er ook voor de helft van de prijs. Maar toch lijkt het mij slimmer om er eentje bij de lokale DHZ markt te halen, want als je dit soort dingen gaat importeren ben je een hoop tijd kwijt, en het is lastiger met garantie en dergelijke.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2005, 14:39   #4 (permalink)

Standaard

Hmm ok is goed, dan word het deze:
Mini boormachine "395 PR" - dremel* 125 W - 230 V. Snelheid 10.000 - 33.000 t/min. 55€
Ziet dat er degelijk uit ik weet niks van dremels: Ik had mijn eerste window uitgeboord om gek van te worden.Eerst 100derden gaatjes(zo leek het toch) naast elkaar maken, en het dan deftig afvijlen.
Warheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2005, 16:00   #5 (permalink)

Standaard

Decoupeerzaag had ook gekund...
Oud 20-06-2005, 20:57   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warheart
Mini boormachine "395 PR" - dremel* 125 W - 230 V. Snelheid 10.000 - 33.000 t/min. 55€
Ziet dat er degelijk uit ik weet niks van dremels: Ik had mijn eerste window uitgeboord om gek van te worden.Eerst 100derden gaatjes(zo leek het toch) naast elkaar maken, en het dan deftig afvijlen.
Volgens mij heb ik dezelfde, er zijn grofweg 4 types. daar zijn een paar verschillende versies van uitgebracht maar de basis is hetzelfde.

Versie 1: 3 snelheidstanden. Ik vindt dat zelf een beetje te weinig.

Versie 2: traploze snelheidsregeling. Die heb ik zelf en is handig in het gebruik.

Versie 3: Digitale snelheidsregeling. Natuurlijjk leuker maar ik vind het de meerprijs niet waard, maar dta verschilt per mens.

Versie 4: Op een Accu, ik dacht alleen dat die accu's erg snel op gaan (en altijd op het verkeerde moment natuurlijk).

Ik heb zelf dus versie 2. Die heb ik ooit in de aanbieding bij de gamma gekocht voor iets van 50 euro. Dat is wel een nette prijs vindt ik zelf.
Bliksem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-06-2005, 05:36   #7 (permalink)

Standaard

Heey ,
Ik heb een namaak dremel gekocht bij de praxis. Het is er eentje van skill, maar skill is een merk van Bosch. En Dremel is ook weer een merk van Bosch. Dus een skill is eigenlijk de goedkopere versie van Dremel. Ik moest er alleen wel een diamant zaagje kopen van Dremel! En dat was wel duur ! Ongeveer € 20.49 . Maar alle hulpstukken van Dremel passen ook op de skill.
Bobie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-06-2005, 11:29   #8 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warheart
Volgens mij heb ik dezelfde, er zijn grofweg 4 types. daar zijn een paar verschillende versies van uitgebracht maar de basis is hetzelfde.

Versie 1: 3 snelheidstanden. Ik vindt dat zelf een beetje te weinig.

Versie 2: traploze snelheidsregeling. Die heb ik zelf en is handig in het gebruik.

Versie 3: Digitale snelheidsregeling. Natuurlijjk leuker maar ik vind het de meerprijs niet waard, maar dta verschilt per mens.

Versie 4: Op een Accu, ik dacht alleen dat die accu's erg snel op gaan (en altijd op het verkeerde moment natuurlijk).

Ik heb zelf dus versie 2. Die heb ik ooit in de aanbieding bij de gamma gekocht voor iets van 50 euro. Dat is wel een nette prijs vindt ik zelf.
Versie 4 is vernieuwd, deze heeft een andere motor is lichter en deze gaat wel lang mee :P ik heb namelijk no1 gehad die is kapot gegaan, en nu heb ik versie 2 3 en 4 :P
Oud 22-06-2005, 14:08   #9 (permalink)

Standaard

Ik heb ook een 'nep-merk'. Eentje van het eigenmerk van gamma. Hij heeft echter wel een traploze snelheidsregelaar. En is natuurlijk ook universeel.
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
dremel risc Casemod Junkies 18 1-11-2007 18:35
[NF] Dremel Figuurzaagmachine brinkdinges Frontpage Discussie Forum 10 1-09-2006 16:35
Dremel vraagje Wiedjee Casemod Junkies 6 10-08-2006 15:14
Dremel <- pr0wl Elektronica Junkies 24 14-06-2006 19:49
Dremel hoe en wat Delslet Casemod Junkies 3 11-05-2003 22:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.