| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Nadat ik even met Lampje heb ge PMed, en ik Lampjes oplossing niet handig kon inbouwen in mijn pc vanwege reeds gesoldeerde pootjes. Nu heb ik in een uurtje tijd het volgende bedacht: ![]() Met schakelaar 2/3 (Dit wordt een gecombineerde schakelaar) kan ik kiezen tussen groene of blauwe glowfeet. Met schakelaar 1 kan ik kiezen dat dmv het relais, zodra de HDDled gaat branden, de het rode kanaal op mijn glowfeet gaat branden en het andere kanaal tijdelijk uit gaat, of dat gewoon alleen het rode kanaal gaat branden en er voor de rest geen kleur brandt als ik dit niet kies met schakelaar 2/3 vanzelf. Volgens mij is dit schema bijna goed, op een paar dingen na. - Ik zie mijn HDD led wel eens op halve kracht branden. Hoe moet ik zorgen (het liefst door middel van een potmeter zodat ik de drempelgrens kan instellen) dit kan regelen? - Zijn dergelijke relais te koop? Volgens mij relais die in een klap wat aanzetten en wat anders uitschakelen wel verkrijgbaar, maar ik weet het niet zeker. Alvast bedankt voor de moeite.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Waarom een relais en geen transistors? Een relais is niet echt geschikt voor deze toepassing, het is veel te traag, slijt relatief snel en gaat vreselijk irritant tikken bij HDD-activiteit.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Een relais is idd niet gemaakt op snel wisselen, je zou een solid state relais kunnen gebruiken, dat kan wel tegen veel en snel schakelen.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| @ Demoniac, kan jij dan eens tekenen hoe ik dat zou moeten toepassen? ik snap die dingen namelijk niet. Solid state dingen klinken duur, dus ik geloof dat ik die niet moet hebben. /edit Probleem is reeds opgelost.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] Lock & Load | Skizzy | Casemod Project Logs | 8 | 10-03-2006 21:34 |
| Full color RGB led glowfeet (Probleem) | eXistenZ | Elektronica Junkies | 23 | 16-01-2004 19:17 |
| Ongelofelijke CPU load? | eXistenZ | Software Junkies | 7 | 20-12-2003 07:42 |
| Fading glowfeet. | Pepz0rZ | Casemod Junkies | 22 | 7-11-2003 06:30 |