| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Kijk, ik wil er dus 1x256 mb bij gaan nemen, nu wil ik helemaal niet te duur gaan uitkomen , dus ben ik ff gaan kijken. Wat zou er beter zijn, Infeneon of Dane-elec. Of maakt dit niks uit? Tis pc2700 geheugen DDR333. Ik vind die corsair reepies alleen wat te duur, anders had ik er zo een in gedaan voor als ik nog eens een barton koop. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Ik neem iig Dane Elec in mn nieuwe PC.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Als je wilt gaan overclocken moet je voor Infenion gaan! Die lopen allemaal met gemak 400MHz DDR @ 2-2-2-2-5. De meeste komen zelfs tot de 466MHz! Infenion is dus echt goed geheugen. Voor meer info en ervaringen met geheugen: http://gathering.tweakers.net/forum/...ges/707412/21# Ik heb zelf pas 2 reepjes 256MB bij Gistron besteld. Als ze binenn zijn meld ik mijn resultaten wel even. Dane-elec is idd ook goed en stabiel geheugen, maar heeft totaal geen overclock-potentiaal.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Amsterdam
| Dane is opzich wel prima geheugen, maar als je iets meer wil loop je al snel vast. Zeer slecht overklokbaar en de timings zijn vaak ook een beetje brak. OCZ maakt niet al te dure reepjes en ook nog retesnel. Dankzij mijn switch van dane naar OCZ draait me mem nu op turbo timings en met een hogere frequentie. Volgens mij is er trouwens een IA aan de gang op laupro voor corsair geheugen. Als er geen tikfouten in staan is het wel heel voordelig: Corsair XMS PC3500 cas 2 512MB voor 175 eur. Miisschien intressant om je daar ff in te verdiepen.
__________________ 31173-1 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Had ik ook al gedaan, was eerst van plan om wat corsair twinx te nemen voor als ik een nforce2 plankie koop beetje duur helaas!Die infeneon is dan wel relaxed, als ie zo snel draait vind ik dat wel wat! Moet er dan eigenlijk een heatspreader op? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| D'r zit nu btw beetje gaar no-name geheugen in, als ik er nu dus een snel bankie in hang heeft het dus waarschijnlijk geen nut, maar ik ga denk ik mischien toch wel voor Kingston HyperX @ 52.50, die's CL 2.0 :P |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb nu de Kingston HyperX PC3500, helaas heb ik het nog niet op hoge FSB kunnen testen, maar op 200 MHz draait het als een zonnetje met strakke timings (4-2-2-2 )Overigens kan je ook dat Infineon PC2700 proberen, volgens OC-guru A.P. Versteeg is dat ook super-geheugen en dat voor een hele lage prijs. Neem er een 1700+ T-Bred bij en je gaat vliegen ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Heb vandaag 2*256MB PC2700 van Infineon binnen! Loopt als een zonnetje op 210MHZ 2-2-2-5 Cas2 @2,9 volt. Helaas kan ik niet meer voltage over mijn mem gooien zonder mijn mobo te modden, anders had ik denk ik makkelijk @ 233MHZ kunnen draaien En dat voor 40 euro per reepje!Echt een aanrader dus!
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Geheugen, welk type? | Niels van de Poll | Software Junkies | 3 | 22-10-2007 20:58 |
| welk geheugen pc4000 | Phyxsius | Hardware Junkies | 4 | 16-01-2007 07:22 |
| Welk geheugen heb ik? | SupReme | Hardware Junkies | 16 | 31-08-2006 21:11 |
| welk geheugen?? | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 45 | 11-08-2003 11:11 |
| Welk geheugen voor een nforce-2 mobo | 1N54N3 | Hardware Junkies | 5 | 13-04-2003 13:22 |