| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 december 2003
| Beste mensen. Dit is voor het eerst dat ik een Wc setje ga bouwen. Ik heb al veel dingen gelezen hoe je ze moet aansluiten nzo,alleen weet ik niet wat er in de wereld van water koeling goed en slecht is. Ik heb bij Freezinghardware een paar dingen gezien die ik wil gaan kopen voor mijn watercooling. Alleen mijn vraag is: Is het goed allemaal? Past het allemaal bij elkaar? En wat kan beter ? Mijn Specs: P4 2,6 Ghz Radeon 9600XT 512 Mb De prijs maakt niets uit,ik wil gewoon iets goed kopen waar ik een paar jaar verder mee kan. Kunnen jullie mij misschien ook vertellen wat ik ben vergeten nzo..? Ik zal even de dingen posten die ik zou willen kopen.Plaatjes dus.. CPU koelblok: Het KC42-X2 CPU-waterblok onderscheidt zich van andere CPU-waterblokken door de enorme koelprestaties, veroorzaakt door de massieven koperkern. De kern wordt volledig met koelwater doorspoeld en zorgt hierdoor voor een enorm koeloppervlak. De zichtbare onderzijde van de koperkern is volledig vlak en maakt daardoor een optimaal contact met de core van de CPU mogelijk. Het waterblok wordt door middel van schroeven en veren bevestigd. De KC42-X2 is geschikt voor 1/4" inschroefverbindingen, deze dienen separaat besteld te worden. Specificaties: -Afmetingen: 43 x 43 x 37 mm. -Gewicht: 239 gram ![]() Pomp: De goed presterende Eheim waterpompen zijn nauwelijks hoorbaar en kunnen zowel in als uit het water functioneren. Per minuut weet de Eheim 1048 tien liter water te verplaatsen; dit bij een maximaal hoogteverschil van 1,5 meter. De Eheim 1048 is geschikt voor continu gebruik. Specificaties: -Vermogen: 10 Watt -Waterverplaatsing: 10 liter / min. Radiator: Deze radiator uit de Black Ice Extreme serie is ontworpen voor gebruik met twee 120 mm. koelers. Het gebruik van grote koelers maakt bij een lage geluidsproductie goede koelprestaties mogelijk. De radiator is uit koper vervaardigd en biedt daardoor een optimale warmte-afvoer. Deze radiator is relatief compact, nauwelijks groter dan twee 120 mm. koelers, en is daardoor geschikt voor het gebruik in kleine behuizingen. Op de radiator zijn aan beide zijden boringen voor 120 mm. koelers aangebracht. De radiator beschikt over 1/4" schroefdraden, waardoor deze geschikt gemaakt kan worden voor elk slangtype. Specificaties: -Afmetingen: 280 x 132 x 47 mm. ![]() Mijn vraag bij deze Radiator is,ik wil hem boven in mijn case zetten. Maar ik zie dat de aansluitingen aan de bovenkant van de radiator zitte,dus dan kan ik niet bijvoorbeeld hem tegen de boven kant van mijn kast bevestigen? Want wil 2x 120 mm fans erop zetten,zodat ze de lucht naar buiten blazen. Reservoir: De Fass-O-Matic is een geen gewoon waterreservoir. De Fass-O-Matic is een zeer fraaie verschijning en een echte blikvanger. Uiteraard kan met de Fass-O-Matic het waterkoelingssysteem ontlucht en bijgevuld worden. De Fass-O-Matic beschikt over vijf 1/4" aansluitingen zodat de slangaansluitingen en een evt. belichtingsmodules zeer variabel configureerbaar zijn. Specificaties: -Afmetingen (incl. afdekplaat): 100 x 100 mm. -Afmetingen (excl. afdekplaat): 80 x 80 mm. -Gewicht: ca. 650 gram ![]() Slang: Deze siliconen slang is geschikt voor alle waterkoelingproducten met een 10 mm. aansluiting of een 10x2 aansluiting.. In tegenstelling tot PVC slangen zijn siliconen slangen zeer flexibel en hierdoor ontstaan geen knikken. Specificaties: -Binnendiameter: 10 mm. -Buitendiameter: 14 mm. Dit is zo een begin waar ik mee wil beginnen. Wat mis ik enz? Thnx alvast |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Kijk eens op www.frigus.nl daar hebben ze redelijk goedkope blokjes, welke zeer goed presteren. Ik weet dat het niet om de prijs ging, maar deze blokjes hebben zich gewoon bewezen. Je pomp, das een toppertje. Geen id wat voor rad dat is, maar ik heb zelf goede ervaring met de Airplex evo 240. Wat je vergeet, GPU en NB blokje??? 2 fans voor op je radiator. ps. die winkel is wel aan de prijzige kant ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Volgens mij kan je beter een product-omschrijving doen dan een plaatje, ik kan aan de foto niet goed zien wat het precies is. Daarnaast lijkt je radiator verdacht veel gemaakt voor gebruik met 80mm fans. Wat ik zou doen is op google zoeken naar reviews over de producten die je zoekt. Tik gewoon het merk, type en review samen in op google en je kan meer dan genoeg info vinden. Als je nieuw bent in watercooling-land en je weet niet wat je moet kopen kan je ook eens kijken naar de kant en klare setjes die verkocht worden. Die bevatten alles wat je nodig hebt om te kunnen installeren, maar vaak zijn deze setjes een beetje slechter in koelprestaties dan wat je zelf samenstelt.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Citaat:
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Citaat:
Veder is frigus wel goed, heb er ook blokken besteld en nooit problemen mee gehad ( heb ze ook nog nooit gebruikt door omstandigheden :P ).
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wat hulp nodig | ShanXi | Cooling & OC Junkies | 14 | 28-05-2006 16:57 |
| ik heb hulp nodig | Fexion | Hardware Junkies | 18 | 25-01-2004 19:18 |
| Ik heb hulp nodig > wie wil helpen? | defecto | Area 1337 | 12 | 7-01-2004 17:19 |
| HTML hulp nodig... | defecto | Software Junkies | 6 | 1-12-2003 10:54 |
| [WC] Hulp nodig voor samenstellen | Apollox | Cooling & OC Junkies | 12 | 24-07-2003 15:45 |