| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Hi y'all. zat net ff lekker te een spelletje te spelen, en ik ga weer terug naar windows, krijg ik terwijl ik CJ bezoek een dialoogje van MBM5 voor mijn neus dat de proc temp 60 graden is geworden (jah CJ is natuurlijk HOT!). nou heb ik dus maar ff de zijkant van de case er af gedraait, en de temp is nu weer netjes 53. nu ben ik misschien een beetje een perfectionist, en is 60 graden niet zo'n ramp, maar dat de temperatuurstijging van de afgelopen tijd (die maar enkele graden was) de CPU temp naar de 60 drijft vind ik toch wel k*t omdat in de zomer de temperatuur hier op mijn kamertje naar ongeveer 35 graden stijgt. dit zou dus resulteren in een CPU temp van boven de 70 graden, en dat is toch echt te hoog. ik heb wel wat casefans, maar de openingen er voor zijn nog niet uitge-dremel-t. ik heb zelf dus ook geen dremel, en ken niemand die er een heeft. hoe ga ik nu de gaten uitzagen zonder een dremel? (heb ook geen 80mm gatenboor dus dat valt ook af) iemand een goed idee? edit: de zijpanelen van de case zitten er maar sinds gisteren weer op, ze hebben er een paar weken af gestaan omdat ik er wat stickers op aan het plaatsen was, en het schoot niet op. in de winter was de cpu temp altijd netjes 56 stressed |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| wat voor systeem heb je + wat voor cooler heb je + heb je coolpasta gebruikt + hoeveel casefan's heb je + hoe zitten die casefan's
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
een Coolermaster DP5 nogwattes cooler voor XP2400 en volledig van Alu gemaakt met een Silent 70mm fan er op, en die zit op een Athlon XP2000, die weer op een Epox 8K9A plank zit. als coolpasta uiteraard Arctic Silver III. 2x 80mm Evercool fans (waar de gaten voor uitgezaagd voor moeten worden, 1 als intake voor onder, en 1 achter boven de voeding. een 60mm Delta fan als outtake bij de CPU (was al helemaal leeg vakje, geen zagen nodig) Qtec 350Watt voeding (enorm heethoofd) | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Ik heb 3 Dremels, 6 gatenzagen en een decoupeermachine. Kom maar ff langs! Zijn je kabels een beetje netjes in die kast weggewerkt? Kabelzooi kan je hele flow verzieken!
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| leuk, maar waar ligt heerlen precies? als et al dichtbij is, ik heb geen auto (ben nog maar 17) en ik heb geen OV kaart. en de kabelsla is aardig weggewerkt jah. enige verbetering die ik er aan kan maken is rounded kabels. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Citaat:
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| Gewoon ff naa de doe het zelf zaak om de hoek en vragen naar een metaal zaag voor je decoupeermachine! werkt prima, wat ook een oplossing zou kunnen zijn is een 60-->80mm Fan adapter op je coolermaster zetten, maakt weinig herrie maar koelt stukken beter! Ik heb een AMD Stock cooler op dit moment met een fan adapter en een coolermaster 80mm er boven en mijn temp is 39 idle en 44 stressend (maar ik twijfel aan deze getallen, zijn in bios wel hetzelfde maar toch, is wel leeg voor een standaard stock koeler heatsink niet??? (EpoX 8RDA+) T-Bred 1533 --> 2155 Mhz (1.85V) BTW, dat koelblok wat jij op je proc hebt zitten zit op mijn GF 4Ti :P ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
en nu is et probleem dat je echt nergens 70->80 of 70->92 adapters kan vinden. ik heb mijn kast nogsteeds open staan, en ik heb nog geen hol uitgevoerd. ik denk dat ik iets van een Fanduct ga maken in het zijpaneel (hoeft mijn PC niet voor uit, ding staat 24/7 aan) als ik heel toevallig binnenkort weer geld heb, koop ik misschien nog wel een Coolermaster HAC-V81 X-Dream, of misschien die nieuwere versie er van stylie ding, en houd een Tbred-B 2400 netjes op 42 stressed. editje: wat is die X-Dream trouwens duur volgens de pricetracker, bij Mycom issie maar 12 ballen | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Wie o wie... is het geworden? De nieuwe kampioen? | Snellejos | The Party - NKCM | 26 | 25-04-2007 13:06 |
| Recycle junkies minder geworden? | CaseJunkies Support en Feedback | 48 | 4-01-2004 23:11 | |